Egyáltalán nem hatódott meg a kormány „engedményétől” a CEU, szerintük a határidők kitolása csak meghosszabbítja a bizonytalanságot

  • narancs.hu
  • 2017. október 13.

Belpol

Alá kéne inkább írni a megállapodást.

„A CEU üdvözöl minden olyan kezdeményezést, ami csökkenti a bizonytalanságot. Az igazságügyi miniszter mai javaslata a határidők megváltoztatásáról azonban meghosszabbítja a bizonytalanság időszakát, miközben hátat fordít a kérdés kézenfekvő megoldásának” – írja közleményében az egyetem.

Trócsányi miniszter kora délután jelentette be, hogy egy évvel, 2019. január 1-ig meghosszabbítják azt a határidőt, ameddig a külföldi székhelyű felsőoktatási intézményeknek teljesíteniük kell az új feltételeket, így a külföldi oktatási tevékenységet és a nemzetközi szerződés meglétét (bár ez utóbbi természetesen nem tőlük, hanem a kormánytól függ, épp ez a baj vele).

Úgy tűnik, a választásokig már nem megy neki a kormány a CEU-nak

Soros kiszorításának évében nem szorítják ki a Soros-egyetemet. 2018. január 1-je helyett 2019. január 1-jéig kell az egyetemeknek megfelelniük a felsőoktatási törvény tavaszi módosításában előírt feltételeknek, ha az Országgyűlés megszavazza a kormány ma benyújtott módosítását - mondta sajtótájékoztatóján Trócsányi László igazságügyi miniszter.

„A CEU fennmaradását biztosító megállapodás New York állam és a magyar kormányzat között készen áll az aláírásra. A helyzet megoldása a kormányzat kezében van: egyszerűen aláírhatja az általa letárgyalt megállapodást” – véli az intézmény.

„A határidő meghosszabbítása és a megállapodás aláírásának elmaradása véleményünk szerint visszalépés. A CEU viszont az előrelépésben érdekelt” – szögezik le közleményük végén.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.