Egyre nő Magyarországon az oltási hajlandóság

  • narancs.hu
  • 2021. március 26.

Belpol

A KSH adatai szerint a megkérdezettek több mint fele beoltatná magát.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) november harmincadika óta méri az oltási hajlandóságot, ami az első felmérések óta jelentősen nőtt. Míg november végén a válaszadók kevesebb, mint 15%-a volt biztos benne, hogy beoltatná magát, a mérés tizenhatodik hetében (a 2021. március 15-ével kezdődő héten) már a megkérdezettek több, mint 52%-a (beleszámítva azokat is, akik már meg is kapták, legalább az első oltást). Ez utóbbi héten a válaszadók 21%-a volt elutasító az oltással kapcsolatban, szemben az első héten mért 36%-kal. Az oltási hajlandóság javulásában minden bizonnyal szerepet játszik a tájékoztatás erősödése, valamint az oltási program előrehaladása – áll a KSH aktuális jelentésében.

A felmérés továbbá megállapította, hogy az oltáshoz való hozzáállást leginkább a vakcina biztonságosságáról alkotott kép befolyásolja. A megkérdezettek 84%-át a járvány súlyossága, a megbetegedések, halálozások száma, 81%-át az oltással kapcsolatosan a sajtóban, médiában megjelenő hírek, 79%-át a kormányzati kommunikáció, 67%-át pedig a közösségi médiában megjelenő információk is befolyásolják. Ugyanakkor a válaszadók több mint a fele (55%-a) egyáltalán nem veszi figyelembe az oltásellenes, oltásszkeptikus csoportok véleményét.

A publikált adatokból az is kiderül, hogy főleg az idősebbek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők szeretnének leginkább védőoltást kapni. A fiatalok és az alacsonyabb végzettségűek a legelutasítóbbak.

Figyelmébe ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.