Elmarad az ELTE BTK-n az őszi szünet, online lesz a vizsgaidőszak a rezsiárak emelkedése miatt

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 6.

Belpol

Változik a félév menete.

Az egyetemi vezetőség a rezsiárak emelkedése miatt olyan döntéseket hozott, amik a félév menetében több változást hoznak – közölte az ELTE Média a Facebook oldalán.

"Az őszi szünet elmarad, cserébe egy héttel rövidebb lesz decemberben a szorgalmi időszak" –írja a tanszék. Az utolsó, december 5-én kezdődő hét már online lesz, ahogy a vizsgaidőszak is – ez derült ki a Telex birtokába került, az ELTE BTK oktatóinak küldött levélből.

Közben az egyetem hivatalosan is közétette: az UNSECO Egyetemi Sport Nemzetközi Napján (2022. szeptember 20-án) nem lesz tanítási szünet. "Az őszi szünet 2022. december 12–17. (hétfő–szombat) között lesz, így az őszi félév utolsó tanítási napja és ezzel a szorgalmi időszak vége 2022. december 9-én (levelező munkarendben 10-én) lesz" - írták.

A szorgalmi időszak mindezekre figyelemmel szeptember 12-től december 9-ig, a vizsgaidőszak változatlanul december 19-től február 4-ig tart.

Korábban már felmerült, hogy az ELTE online oktatást vezet be jövőre, miután a kormány energia-veszélyhelyzetet hirdetett amiatt, hogy augusztustól a rezsicsökkentés az átlag felett fogyasztókra nem vonatkozik. A rezsiárak emelkedése súlyosan érinti az ELTE Bölcsészettudományi Karát is, ezért a kar vezetése úgy döntött, ezért vezették be a változásokat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.