Engedély nélkül figyelhették meg Hadházyt a rendőrök

  • narancs.hu
  • 2022. május 11.

Belpol

A Blikk információi szerint. Az ügyészség vizsgálja az ügyet.

Bejelentés érkezett az ügyészségre arról, hogy a BRFK Felderítő Főosztályának nyomozói engedély nélkül figyelték meg Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőt és másokat (például Ligetvédőket) az elmúlt években - írja a Blikk.

A lap információi szerint a megfigyelésekre a főosztály vezetője adott utasítást. A nyomozók követték a célszemélyek mozgását, fotókat, videókat készítettek, majd ezeket egy Viber-csoportba továbbították.

Hadházy Ákos azt nyilatkozta, hogy nem lepte meg a hír, maga is kapott már információkat arról, hogy megfigyelhetik. Ezzel kapcsolatban kérdéseket is küldött a BRFK-nak, de nem válaszoltak neki.

A rendőrség a Blikknek sem mondott semmit az ügyről, a Központi Nyomozó Főügyészség viszont megerősítette, hogy kaptak ilyen tartalmú bejelentést és vizsgálják is azt, mégpedig egy "folyamatban lévő ügy kapcsán."

A folyamatban lévő ügy valószínűleg arra utal, hogy a Felderítő Főosztály vezetőjét és két osztályvezetőjét tavaly felfüggesztették. Eljárást is indítottak ellenük, aminek már nyolc gyanúsítottja van, bár az nem derült ki, milyen bűncselekménnyel vádolják őket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.