Az EBESZ is kritizálja Orbán felhatalmazási törvényét

  • narancs.hu
  • 2020. március 30.

Belpol

Időkorlát kell.

Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Hivatala (ODIHR) közleményt adott ki, amelyben azt hangsúlyozzák, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetnek időbeli korlátot kell szabni és biztosítani kell a parlament ellenőrzési lehetőségét - tudósít a 444.hu.

Hozzáteszik, hogy a közleményt épp a felhatalmazási törvény néven emlegetett koronavírus-járvány elleni intézkedésekről szóló törvény parlamenti szavazása előtt tették közzé. A közleményről a lap szerint tájékoztatták a magyar kormányt is.

Ingibjörg Sólrún Gísladóttir, az ODIHR igazgatója hangsúlyozta: egyértelmű, hogy az államok részéről gyors cselekvésre van szükség annak érdekében, hogy megvédjék lakosságukat a COVID-19 járványtól.  Érthető az is, hogy hogy ennek érdekében különleges intézkedésekre van szükség. "Ugyanakkor a veszélyhelyzetnek - akárhol és akármilyen indokkal is hirdették ki - a céljával arányosnak kell lennie, és csak a feltétlenül szükséges időtartamra szabad fennmaradnia” - közölte Ingibjörg Sólrún Gísladóttir.

A közleményben kiemelték azt is, hogy az EBESZ térségébe tartozó országok kötelezettséget vállaltak a demokrácia és a jogállamiság megőrzésére, és e kötelezettségük a veszélyhelyzetben is fennáll. A veszélyhelyzetben alkotott jogszabályoknak tehát ideiglenesnek és a Parlament által ellenőrizhetőnek kell lenniük.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.