Farkas Örs: "A Lánchíd felújítása nem elsődlegesen egy pénzügyi kérdés"

  • narancs.hu
  • 2020. június 23.

Belpol

Beismerő vallomás következik.

"A Lánchíd felújítása nem egy, vagy nem elsődlegesen egy pénzügyi kérdés" - mondta el az ATV Egyenes beszéd című műsorában hétfőn este Farkas Örs, a Kormányzati Tájékoztatási Központ szóvivője, szúrta ki a 444.

Farkas Örsöt megkérdezték, hogy ha ez valóban nem pénzügyi kérdés, akkor miért nem adnak többet a fővárosnak. Erre az volt a válasza hogy: "eddig el sem tudunk jutni, mert senki sem tudja, hogy egyáltalán mennyibe kerül a felújítás".

A szóvivő elmondta a szokásos szöveget, miszerint a fővárosnak 180 milliárd forintnyi államkötvénye van, abból is finanszírozhatná a felújítást. Majd hozzátette, az sem igaz, hogy Budapestnek 120 milliárd forintnyi adóssága van: "ez sem így van, mert 110 milliárd forint adósság van. (..) Budapest messze nincs olyan rossz gazdasági helyzetben. Sokkal inkább azt látjuk, hogy megy a szerencsétlenkedés."

A Lánchíd fel (nem) újításának hátteréről itt írtunk.

A Lánchíd fel(nem) újításának háttere

A Lánchíd és környékének felújításával az egész belvárost élhetőbbé lehetne tenni, a kormány azonban bekeményített, ezért e lehetőség kihasználatlan marad. Csak annyira újul meg a Lánchíd, hogy a következő harminc évben még használni lehessen. Politikai csatározássá silányult a Lánchíd felújítása, pedig hatalmas lehetőség lenne a környék megújításában.

Figyelmébe ajánljuk

A felcsúti gyerek lehetetlen küldetése

A miniszterelnöknek minden korábbinál nagyobb szüksége van arra, hogy megtartsa a két és fél-hárommilliós bázisát. Ehhez úgy kellene nyitnia a szélsőjobb felé, hogy a kormány rasszizmus ellen hirdetett „zéró toleranicája” ne veszítse hitelét – ha volt neki ilyenje egyáltalán. Ez nyilvánvalóan nem fog menni. 

 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.