Feltett egy kérdést, kirúgták a Hír Tv riporterét

  • narancs. hu
  • 2018. november 26.

Belpol

A Gruevszki-ügyről érdeklődött.

A nemzetbiztonsági bizottság üléséről távozó fideszes Halász Jánost kérdezte a Hír Tv egyik riportere a Magyar Idők Gruevszki-cikkéről, mire a hvg.hu információi szerint másnap már távoznia is kellett a csatornától. Bár a munkaszerződését közös megegyezéssel szüntették meg, tévés forrásaik szerint emiatt küldték el.

A parlament nemzetbiztonsági bizottsága szerdán tartott volna rendkívüli ülést Nikola Gruevszki miatt, de a Fidesz nem szavazta meg a napirendet, ezért az ülés alig negyedóra után véget is ért. A kormányoldalról csak Halász János jelent meg, aki a saját nevében, illetve az egyik távollévő fideszes nevében szavazott a napirendről, így ezzel a két „nem” vokssal fúrta meg az érdemi tanácskozást.

Ez után kapta el a folyosón az ülésről távozó Halászt a Hír Tv riportere, Medgyesi Miklós és azt a kérdést tette fel neki: „ha Demeter Mártát minősített adatokat nyilvánosságra hozatala miatt támadják, akkor amiatt lesz-e vizsgálat, hogy a Magyar Idők címlapon hozta Gruevszki menekültügyi eljárásának végeredményét?”

A Simicska Lajostól átvett Hír Tv vezetése azonnal látni akarta a rögzített anyagot. Majd egy nappal később Medgyesi Miklóst is behívták. A megbeszélés végén közös megegyezéssel távozott a tévétől, ahol 5 éve dolgozott.

Medgyesi megerősítette a távozásáról szóló hírt a HVG-nek, de más kérdésre nem válaszolt, mivel köti a munkaszerződése. Halász János szerint ez tévés belügy.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.