Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – áll az Igazságügyi Minisztérium közleményében. Az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott – írják.
Lapunk is beszámolt arról, hogy július közepén csaknem két nap után jutottak haza az utasok Londonból Budapestre, de volt arra is példa, hogy az utasok párizsban ragadtak, vagy 15 órát késett a Párizsból induló repülő, de az is megesett nemrég, hogy fél napot vártak a dortmundi gépre az utasok Hévízen.
A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén, nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak, nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat, valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani – írja az Igazságügyi Minisztérium.