Giró-Szász András megragadta a lényeget: stadionokra csak 400-500 milliárd ment el, de jutott egészségügyre is

  • narancs.hu
  • 2019. november 25.

Belpol

A Miniszterelnökség egykori kormányzati kommunikációért felelős államtitkára könyvet írt arról, hogy az emberek megértsék mit, miért tesz a kormány.

Könyvet írt Giró-Szász András az orbáni politikáról a Gondolat és erő – A cselekvő állam orbáni modellje címmel, erről pedig G. Fodor Gáborral beszélgetett a Hír Tv-ben.

A 444.hu által szemlézett videóban a Miniszterelnökség egykori kormányzati kommunikációért felelős államtitkára, olyan nagyívű megállapításokat tesz, minthogy:

  • 1990 óta először most van olyan, hogy a bankszektorban, az építőiparban vagy az energetikában a magyar állam vagy magyar üzletemberek kezében van a vagyon, és nem oligarcházni kellene, hanem átlátni azt, hogy egy esetleges gazdasági válság idején, akkor a multik az anyaországban őrzik meg a munkahelyeket, akkor a magyar cégeknél nagyobb a munkahelyek biztonsága, és az itt megtermelt profitot itt forgatják vissza.
  • Stadionokra csak 400-500 milliárd ment el, ami ugyan nagy pénz, de ez 9 év alatt ment el, ennyi idő alatt pedig 25 ezer milliárd forint ment az egészségügyre.
  • Szerinte a leginkább „az jellemzi az elmúlt 9 évben, hogy ez a gondolat meghallgatja az észrevételeket, még talán a kritikát is, de egyszerűen nem hajlandó foglalkozni az okoskodással”.

 

Giró-Szász a műsorban azt is kijelentette, a könyv megírásának célja, hogy világossá tegye, mit miért tesz a kormány.

A teljes videó elérhető itt:

A Nyolcas (2019-11-24) - HÍR TV

Kövessenek minket közösségi felületeinken! ► Facebookon: https://www.facebook.com/hirtv/ ► a honlapunkon: https://hirtv.hu/

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.