Giró-Szász András megragadta a lényeget: stadionokra csak 400-500 milliárd ment el, de jutott egészségügyre is

  • narancs.hu
  • 2019. november 25.

Belpol

A Miniszterelnökség egykori kormányzati kommunikációért felelős államtitkára könyvet írt arról, hogy az emberek megértsék mit, miért tesz a kormány.

Könyvet írt Giró-Szász András az orbáni politikáról a Gondolat és erő – A cselekvő állam orbáni modellje címmel, erről pedig G. Fodor Gáborral beszélgetett a Hír Tv-ben.

A 444.hu által szemlézett videóban a Miniszterelnökség egykori kormányzati kommunikációért felelős államtitkára, olyan nagyívű megállapításokat tesz, minthogy:

  • 1990 óta először most van olyan, hogy a bankszektorban, az építőiparban vagy az energetikában a magyar állam vagy magyar üzletemberek kezében van a vagyon, és nem oligarcházni kellene, hanem átlátni azt, hogy egy esetleges gazdasági válság idején, akkor a multik az anyaországban őrzik meg a munkahelyeket, akkor a magyar cégeknél nagyobb a munkahelyek biztonsága, és az itt megtermelt profitot itt forgatják vissza.
  • Stadionokra csak 400-500 milliárd ment el, ami ugyan nagy pénz, de ez 9 év alatt ment el, ennyi idő alatt pedig 25 ezer milliárd forint ment az egészségügyre.
  • Szerinte a leginkább „az jellemzi az elmúlt 9 évben, hogy ez a gondolat meghallgatja az észrevételeket, még talán a kritikát is, de egyszerűen nem hajlandó foglalkozni az okoskodással”.

 

Giró-Szász a műsorban azt is kijelentette, a könyv megírásának célja, hogy világossá tegye, mit miért tesz a kormány.

A teljes videó elérhető itt:

A Nyolcas (2019-11-24) - HÍR TV

Kövessenek minket közösségi felületeinken! ► Facebookon: https://www.facebook.com/hirtv/ ► a honlapunkon: https://hirtv.hu/

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.