Gyurcsány Ferenc: a 444.hu az ellenfelünk

  • narancs.hu
  • 2024. június 29.

Belpol

Úgy tűnik, divat lett az ellenzéki politikusok körében a független médiát hibáztatni. 

„A vérhányás és a sajtószabadság – avagy hogyan lett a 444.hu az ellenfelünk. A szólásszabadság szent és sérthetetlen. Ebben nincs vita. A vita ott kezdődik, amikor több alkotmányos jog, követelmény összeütközik, ilyen például a szólás szabadsága és az emberi méltóság, vagy éppenséggel a nemzet biztonságának védelme. Régi vita ez, ismerjük. A sajtó szabadsága a szólásszabadság speciális változata, amelyben a szólás szabadságát biztosító különlegesen fontos intézményt is védjük, azaz a sajtót. Ez is világos.Ha valaki a szólás szabadságával élve sérti más ember méltóságát, becsületét, ha igaztalan, súlyosan sértő dolgot állít, mindezt nagy nyilvánosság előtt teszi, az büntetendő cselekmény” – írja a Facebookon Gyurcsány Ferenc, a DK elnöke. 

Az ügy előzménye, hogy a portál véleménycikket közölt Gyurcsány azon interjújáról, melyben annak hátterét magyarázza, hogy miért nem mond le a párt vezetéséről a kudarcos EP-választás után. Ezt követően a Bartus László által vezetett (és többnyire általa írt) Amerikai Népszava a lap előfizetéseinek lemondására szólította fel az olvasókat. (A cikket a Nyugati Fény nevű DK-közeli lap is átvette.) A 444.hu ezt követően arról írt, hogy a korábbi miniszterelnök beleállt a szabad sajtóba, amiért az túlságosan középen áll, nem támogatja a hazai ellenzéki pártokat.

Az Amerikai Népszava egyébként arról is írt a héten, hogy „Lendvai Ildikó beállt Magyar Péter hajtóvadászatába hajtónak”, mindössze azért, mert Lendvai megpendítette, hogy a Gyurcsány-házaspárnak vállalnia kéne a gyenge EP-választás következményeit. 

A DK pártelnöke szombaton arról írt, hogy a 444.hu politikai ellenfelük.

 "A 444.hu harcra lépett ellenünk. Joga van hozzá. Harcának célja, hogy politikai károkat okozzon nekünk, eszköze személyünk és tevékenységünk minősítése.Az viszont a mi minősítésünk, hogy ezt a módszert és ezt az írást hazugnak, emberi becsületet sértőnek, megalázó szándékúnak, rosszindulatúnak, hatásvadásznak tartjuk. Az újságíró szerintünk becstelen firkász, a lapja pedig szennylap. Ez meg a mi véleményünk. Magára valamit adó ember szerintünk undorral elfordul egy ilyen laptól. A lap politikai ellenfelünk” – írta Gyurcsány Ferenc.

Hasonló dolog történt pár nappal korábban, ugyanis Magyar Péter az egész független sajtót pécézte ki magának, azt állítva, hogy a jelenlegi rendszer fenntartásában érdekeltek, mert a legtöbb lap beszámolt az Ötkertben történt balhéjáról. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.