Hadházy: "A lélegeztetőgépeket két-háromszoros túlárazással vették meg a közvetítő cégektől"

  • narancs.hu
  • 2020. december 8.

Belpol

A politikus mindezt dokumentumokkal tudja bizonyítani.

"Ma bizonyítékokat mutatunk be arról, hogy a lélegeztetőgépeket horribilis, két-háromszoros túlárazással vették meg a közvetítő cégektől. A Külügyminisztérium hónapokig tartó huzakodás után kiadott három szerződést, amelyikből kiderülnek konkrét adatok a beszerzett készülékről, a vételárról és a beszerzés körülményeiről" - írja Hadházy Ákos képviselő a Facebook-oldalán.

A politikus szerint az azonnal látszott, hogy "a készülékek típusát a keresőbe beírva pillanatok alatt rengeteg ajánlatot kaphatunk az ár töredékéért, de a kormány védekezhetett azzal, hogy tavasszal nagyobb volt a kereslet, így drágábban lehetett a gépekhez jutni."

Segítségére volt Babosi György nyíregyházi momentumos képviselő is, aki civilben orvosi eszközök kereskedelmével foglalkozik, tavasszal pedig ő is kapott ajánlatokat a kínai készülékekre. Így tehát dokumentumokkal tudja igazolni, hogy a Hadházy által megkapott szerződésekben két-háromszoros áron adták a cégek a készülékeket. 

Hadházy hozzáteszi:

  • "a három, általam kikért szerződésben szereplő cégből csak egy foglalkozott eddig orvosi műszerek beszerzésével, de abban sincs köszönet: a Gazdasági Versenyhivatal által elkaszált gigakartell egyik résztvevője volt korábban,
  • a cégek semmilyen kockázatot nem vállaltak és úgy tűnik, a szerződésükből, a túlárazás tiszta haszonként jelenhetett meg: a készülékeket vámraktárba kellett letenniük, így a vámot és adót is megspórolhatták,
  • a szállítást a Wizzair gépekkel az állam végezte,
  • tőkére sem volt szükség, az állam előlegként odaadta a teljes vételárat."

Hadházy azzal zárja bejegyzését, hogy Babosi György szerint tavasszal 700 forint/db áron vásárolható FFP2 maszkot 2700 forintért adta tovább az államnak a Medirex Kft.

"Orbán nem véletlenül szereti a járványt háborúhoz hasonlítani. Ugyanúgy titkol el adatokat, mint a háborúkban szokás és ugyanúgy gazdagodik néhány gazember a „hadibeszerzéseken”, ahogyan háborúban szokás."

A dokumentumokat itt lehet elérni.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.