Hadházy Ákos garázdaság és becsületsértés miatt feljelentette Sallai R. Benedeket

  • narancs.hu
  • 2018. április 16.

Belpol

Újabb részletek az LMP fegyelmi tárgyalásán történtekről.

A HírTv Egyenesen című műsorának vendége volt ma este Hadházy Ákos, aki Kálmán Olgának beszélt a szombati incidensről is. Bár az még jelenleg is homályos, pontosan mi és miért történt, azt biztosan lehet tudni, hogy az LMP fegyelmi tárgyalásán Sallai Róbert Benedek fellökte Hadházyt, aki beverte a fejét egy radiátorba, és kórházba kellett szállítani. Szél Bernadett, a párt társelnöke jelezte, hogy Sallainak nincs helye a pártban, Sallai először viszont azt mondta, nem történt tettlegesség.

Hadházy most arról beszélt, becsületsértés és garázdaság miatt feljelentést tett Sallai ellen, így majd a rendőrségi vizsgálat fogja eldönteni, pontosan mi is történt. A lemondott társelnök azt azonban elmondta, hogy a történtek után saját felelősségére távozott a kórházból, de mostanra már jól van. Szerinte a fegyelmi tárgyaláson nagyon gyorsan történt minden, de azt tudja, hogy Sallai meg akarta ütni, ám ezt megakadályozták, így a politikus végül lelökte a székről Hadházyt.

Nagy a muri az LMP-ben: Sallai, a költői lelkületű népfi elmentében még rúg egy jó nagyot Szél Bernadettbe

Mintha csak maguk között lennének, per széldetti. Sallai Róbert Benedek nagy hétvégéje tollal és tettlegesen. A fővárosban dolgát bevégezvén fatornyos pátriájába megtérő nagy természetű LMP-s politikus elmúlt napokban lefutott ámokmaratonja napnál is világosabban mutatja meg a Lehet Más a Politika legfőbb baját, az abban rejlő csapdát, hogy a politizáláshoz – parlamenten kívül és belül – mégis több kéne, mint egy jól eltalált szlogen.

(via hvg.hu)


Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.