Hadházy: „Fokozatos átmenet van a demokráciából a diktatúrába”

  • narancs.hu
  • 2018. május 25.

Belpol

Apró dolgokból áll össze az átmenet az LMP-s politikus szerint.

„Azt kell látni, hogy fokozatos átmenet van a demokráciából a diktatúrába. Többen hitegetik magukat azzal, hogy látszólag nem súlyosak a folyamatok, egyes lépések, de az átmenet mindig ilyen apró dolgokból áll, aztán csak a végén esik le sok embernek a tantusz, hogy ahova megérkezett az ország, az már élhetetlen, elfogadhatatlan – lehet, hogy már késő lesz akkor ráeszmélni” – mondta az LMP-s Hadházy Ákos a 24.hu-nak adott interjújában.

Hadházy szerint az ellenzéknek három dologra kell koncentrálnia: a kormánypropaganda megtörésére, az európai ügyészséghez való csatlakozásra és a bíróságok átalakításának megakadályozására.

Elmondta, bár tisztséget nem vállal az LMP-ben, nem lép ki a pártból, és később képviselői esküjét is leteszi a parlamentben.

Szerinte nem maradt egyedül az LMP-ben.

„Messze nem ugyanaz a helyzet, mint amikor a Fidesz tagja voltam, és több dologgal nem értettem egyet. Sem a vezetőségben, sem a tagságban nem talált akkor értő fülekre a kritikám, gyakorlatilag mindenki ellenem fordult. Itt teljesen más a szituáció. Most ugyan úgy tűnik, egyelőre kisebbségben maradtam azzal a véleményemmel, hogy a rendkívüli helyzet miatt szükséges lehet az együttműködés olyan politikai erőkkel is, amelyekkel mást gondolunk a világról, és azt sem sikerült még teljesen megértetni, milyen súlyos a helyzet Magyarországon. Ám többen mellettem vannak a párton belül.”

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.