Hadházy kiszámolta: "ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia"

  • narancs.hu
  • 2020. január 24.

Belpol

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket Balásy Gyulának.

"Hosszú matekleckét csináltam meg, de íme, a kormánypropaganda a maga valóságában: a spórolás (!) és a valódi verseny (!) ürügyén létrehozott, Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket a propagandagépezet aktuális urának, a gyűlöletkampánnyal hírhedtté vált Balásy Gyulának, illetve az ő cégeinek. Ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia…" - írja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő a Facebook-oldalán.

A képviselő kiszámolta, hogy ebből az összegből 30,2 milliárd forint ment el plakátkampányra. "Balásy cégei tavaly átlagosan havi (!) 4,8 milliárd forint értékben kaptak megrendeléseket. A három legnagyobb értékű munka mind egy-egy plakátkampányos szerződés: egy 11,8 milliárdos decemberből, egy 10 milliárdos áprilisból és egy 3,5 milliárdos augusztusból."

Emellett 1,1 milliárdért hirdették a Családbarát Magyarországot, újabb 1 milliárdért adtak le megrendelést a Semjén-féle vadászati világkiállítás kommunikációjára, illetve száz milliók mentek el az állami Antenna Hungária és az MVM cégeinek kommunikációjára. "És ha már Antenna Hungária: tavaly Rogánék némileg változtattak a lopás módszerein. A rendezvényszervezési feladatokat leválasztották a kommunikációs keretszerződésről és kötöttek egy újabb, 30 milliárdos megállapodást, ennek nyertese pedig az Antenna Hungária lett, amelynek profiljától teljesen idegen a rendezvényszervezés. De azért megoldották: bevonták alvállalkozóként Balásy Gyula vállalkozását és a Fidesz kedvenc őrző-védő cégét, a Valtont" - jegyzi meg Hadházy.

A képviselő hozzáteszi, csak az összehasonlítás kedvéért, Karácsony Gergely és a fővárosi közgyűlés 50 milliárd pluszpénzt kért Budapestnek (öt évre elosztva), cserébe azért, hogy elfogadják egy újabb stadion megépülését és egy újabb hatalmas sportesemény megrendezését. "Én még mindig azt mondom, ha már erről tárgyalni kellett/lehetett, a játékszabályokkal kellett volna kezdeni, például azzal, hogy a kormány ne fizethessen ki ennyi pénzt gyűlöletkeltésre és a revolversajtó fenntartására" - fejezi be posztját Hadházy.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.