Hadházy kiszámolta: "ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia"

  • narancs.hu
  • 2020. január 24.

Belpol

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket Balásy Gyulának.

"Hosszú matekleckét csináltam meg, de íme, a kormánypropaganda a maga valóságában: a spórolás (!) és a valódi verseny (!) ürügyén létrehozott, Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly 58,6 milliárd forint értékben adott megrendeléseket a propagandagépezet aktuális urának, a gyűlöletkampánnyal hírhedtté vált Balásy Gyulának, illetve az ő cégeinek. Ennyi pénzért egy átlag magyarnak 20 ezer évig kellene dolgoznia…" - írja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő a Facebook-oldalán.

A képviselő kiszámolta, hogy ebből az összegből 30,2 milliárd forint ment el plakátkampányra. "Balásy cégei tavaly átlagosan havi (!) 4,8 milliárd forint értékben kaptak megrendeléseket. A három legnagyobb értékű munka mind egy-egy plakátkampányos szerződés: egy 11,8 milliárdos decemberből, egy 10 milliárdos áprilisból és egy 3,5 milliárdos augusztusból."

Emellett 1,1 milliárdért hirdették a Családbarát Magyarországot, újabb 1 milliárdért adtak le megrendelést a Semjén-féle vadászati világkiállítás kommunikációjára, illetve száz milliók mentek el az állami Antenna Hungária és az MVM cégeinek kommunikációjára. "És ha már Antenna Hungária: tavaly Rogánék némileg változtattak a lopás módszerein. A rendezvényszervezési feladatokat leválasztották a kommunikációs keretszerződésről és kötöttek egy újabb, 30 milliárdos megállapodást, ennek nyertese pedig az Antenna Hungária lett, amelynek profiljától teljesen idegen a rendezvényszervezés. De azért megoldották: bevonták alvállalkozóként Balásy Gyula vállalkozását és a Fidesz kedvenc őrző-védő cégét, a Valtont" - jegyzi meg Hadházy.

A képviselő hozzáteszi, csak az összehasonlítás kedvéért, Karácsony Gergely és a fővárosi közgyűlés 50 milliárd pluszpénzt kért Budapestnek (öt évre elosztva), cserébe azért, hogy elfogadják egy újabb stadion megépülését és egy újabb hatalmas sportesemény megrendezését. "Én még mindig azt mondom, ha már erről tárgyalni kellett/lehetett, a játékszabályokkal kellett volna kezdeni, például azzal, hogy a kormány ne fizethessen ki ennyi pénzt gyűlöletkeltésre és a revolversajtó fenntartására" - fejezi be posztját Hadházy.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.