Hadházy Orbán Viktor római útjáról kérdezi a honvédséget

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 29.

Belpol

Az érdekli, vajon tettek-e kitérőt a római út során oda és vissza, hogy esetleg bizonyos utasok magán útját segítsék.

A független képviselő – aki mellesleg civilben pilóta – közölte, a miniszterelnöki családot római vakációra szállító "honvédségi" luxus jet a hazaúton minden jel szerint titokban leszállt a horvát tengerparton Zadarban. Az odaúton pedig szintén titokban Brac szigetén vehetett fel utasokat – írja a Facebook oldalán. Hadházy Ákos azért fogott gyanút, mert azt látta, hogy a gépen éppen akkor kapcsolták ki a jeladót, amikor az Adria fölé ért, amit Zadart elhagyva, 40 perc múlva kapcsoltak be ismét. "Brac sziget repülőtere fölött ugyanilyen esemény történt".

Hadházy szerint akár az is előfordulhatott, hogy Bracban vették fel a miniszterelnököt, majd Zadarban tették le.

"Hétfőn kérdéssel fordulok az Honvéd Utazási Irodához, hogy történt-e az úton repülési esemény, technikai hiba, ha nem, akkor mi volt az oka a kitérőknek. Azt is fontos tisztázni, hogy miért kapcsolták ki a pilóták a transzpondert (ezzel valamennyire veszélyeztetve a biztonságot is), utasította-e őket valaki erre. Továbbá természetesen rákérdezek, hogy kik voltak a repülőn és milyen célból."

"A honvédségnek sok mindent tisztáznia kell" – hangsúlyozta a politikus.

Mint ismert Orbán Viktort augusztus 27-én Rómában fotózták le felesége és fia társaságában. Sajtófőnöke, Havasi Bertalan azt közölte, hogy a miniszterelnök hivatalos látogatáson van, a kormányfő a katolikus törvényhozók 12. alkalommal megrendezett éves találkozóján vett részt.

(Hadházy Ákos)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.