Hadházy védelmébe vette Baranyi Krisztinát

  • narancs.hu
  • 2024. április 5.

Belpol

A IX. kerület polgármesterének férje mindig is közszolga volt, nem pedig a NER része. 

„Sajnos meg kell szólalnom amiatt, hogy a Diákhitel Központ korábbi vezérigazgatója egy kommentben a rendszer kollaboránsának minősítette Baranyi Krisztinát, Ferencváros polgármesterét, csak azért, mert az neki nem tetsző véleményt mert megfogalmazni róla” – írja Hadházy Ákos. 

Mint ismert, Baranyi azt mondta Varga Judit Hajdú Péternek adott interjúja után, hogy Magyar Péter, „szóhasználata, a hangvétele, minden tipikus példája volt annak, ami egy bántalmazó kapcsolatban történik”. Magyar pedig erre válaszul azt kommentelte, „Baranyi pedig olyannyira ellenzéki, hogy a férje a Diákhitel Központ felügyelő bizottsági elnöke volt”. Az ügy következményeként két IX. kerületi momentumos önkormányzati képviselő kilépett a pártból.

„Magyar Péter sokat tudhat arról, hogy mivel jár politikus férjének lenni, hiszen pont akkor lett vezérigazgató, amikor a feleségéből minisztert csináltak. Tudni kell viszont, hogy Baranyi Krisztina férje szerencsétlenségére más oldalról tapasztalhatta meg az élményt. Ő ugyanis mindig is közszolga volt, minisztériumi hivatalnok, köztisztviselői fizetéssel (és távolról sem a miniszter »csókos jobbkeze«). A közszolgálati hivatali karrierje nem tarthatott sokkal tovább annál, minthogy Baranyi meggyőző fölénnyel leváltotta Ferencváros fideszes vezetését” – írja Hadházy. 

A független képviselő szerint a kormánypárti Pesti Srácok már négy évvel ezelőtt ugyanezzel az üggyel támadta Baranyi Krisztinát. „Ha máshonnan nem, akkor innnen tudhatta mindenki, hogy egyszerű rogáni propaganda fogás, most mégis megpróbálják leleplezésként tálalni”. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.