55 évbe telne, ha a BKV az egyetlen meglévő gépével próbálná felcsiszolni a hármas metró néhány éve vett és lerakott, ám azóta újfent deformálódott sínszálait. A síneket ugyanis a régi vágányalapra rakták le, amiről most kiderült, hogy mégis megérett volna a cserére, mivel mégsem támasztotta alá a vágányokat eléggé, így azok defromálódtak. Így most ismét cserélni kell a síneket. Ez újabb, sokmilliós nem kalkulált kiadás az egyébként is egyre drágább metrófelújítás költségvetésében. A határidő csúszásáról nem is beszélve. De van itt még egy bökkenő.
A BKV 2013-ban az éjszakai üzemszünetekben cserélte le a leginkább elhasználódott sínszálakat a 3-as metró kritikus szakaszain. A főváros közlekedési cége először a MÁV Zrt.-től vásárolt 15 600 méternyi használt sínszálat, majd 13 608 métert vásárolt a TATA konszerntől. Utóbbiakat az Árpád híd és Újpest-központ között több hosszabb, egybefüggő szakaszán építették be, éppen ott, ahol jelenleg a komplex alagútfelújítás zajlik.
Az üzemben tartás érdekében a BKV 2013-ban a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét végezte el, amelyek pontos helyszíneit szakértői vizsgálat határozta meg. Tizenötezer métert a BKV maga cserélt le. Majd külső vállalkozó bevonásával folytatták a munkát, hogy 2015 végére befejezhessék a teljes – 42 ezer sínfolyóméter – cseréjét, holott akkor már javában zajlott a vonal felújításának előkészítése.
Ám kevesebb, mint egy év alatt lapulni kezdett az M3-as metróvonalon addig kicserélt sínszálak fele, pedig legalább tizenöt évet ki kellett volna bírniuk. A síneket az az indiai cég szállította, amely az azóta bezárt Népszabadság információi szerint indult a BKV Metrófelújítási Programigazgatóság a 2015 végén kiírt két sínszállítói tenderén is. A pályázaton az indiai cégnek egyetlen vetélytársa akadt, egy német konszern. Mivel a pályázati kiírás szerint egyetlen szempont, az ár alapján bírálták el az ajánlatokat, nem volt kétséges a TATA cégcsoport győzelme. A cégtől 2016 júniusában további 34 ezer folyóméter sínt rendelt a BKV 467 millió forintért. A szállítási szerződést egyébként azóta már kétszer módosították, legutóbb idén júniusban, különös tekintettel a jótállásra.
Az alagúti, vágányépítési munkákat, valamint a biztosítóberendezés felújítását, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi nettó 47,8 milliárd forintért.
A Magyar Narancs információi szerint a metrófelújítással megbízott projekigazgatóság kedélyét az is borzolja, hogy Brüsszelben még mindig nem született meg a felújítás támogatásáról szóló bizottsági döntés. A fővárosi önkormányzat 137,5 milliárd forint uniós támogatásban bízik.