Hat helyreigazítást közölt egyszerre a Pesti Srácok

  • narancs.hu
  • 2022. október 7.

Belpol

Ha egy üzlet beindul. 

Hat helyreigazítást tett közzé a kormánypárti Pesti Srácok pénteken – vette észre a Telex. Ezek között több olyan is van, amelyek az idei választási kampánnyal kapcsolatosan megjelent (és helyreigazított) állításokat cáfolják. 

Például valótlanul állították Demeter Mártával kapcsolatban, hogy a korábbi országgyűlési képviselő követelte, hogy Magyarország szállítson fegyvereket Ukrajnába. Az sem volt igaz, hogy Steinmetz Ádám és Jakab Péter egyik lakossági fórumára csak 14-en voltak kíváncsiak, és az az állítás sem felelt meg a valóságnak, hogy a Csizmazia Ferenc István MSZP-s helyi elnök tulajdonába került a XVI. kerületi pártszékház. 

A régebbi ügyek közül most került ki egy 2017-es, Szabó Zoltánnal kapcsolatos közlemény, amelyben elnézést kérnek, amiért megsértették az Index korábbi újságírójának jó hírnévhez való jogát azzal, hogy azt állították, részegen tántorgott be a KFC Király utcai éttermébe, és ott a sorban állás alatt kötekedett a többi vásárlóval. Ezzel azt a hamis látszatot keltették, hogy ezért kellett kitenni a gyorsétteremből (ahol egyébként megverték Szabót), és hogy később álnéven rendelt. 

A helyreigazító közleményekhez körülbelül az oldal közepéig kell legörgetni. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.