Hiába dicsekedett korábban a jegybankelnök fia, egyelőre nem övé az Origo

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 16.

Belpol

Persze a kormánypropaganda közben is zavartalanul dübörög.

Matolcsy Ádám június végén jelentette be, hogy az érdekeltségébe tartozó Magyar Stratégiai Zrt. megvásárolja az Origo.hu hírportált jegyző New Wave Media Group Zrt.-t. Az egész ügy egyik őszinte momentuma volt, amikor Matolcsy Ádám bevallotta, hogy minderre a saját vállalkozásai által termelt jövedelemből volt lehetősége, és a tranzakció előtt kikérte édesapja véleményét is, aki nagyvonalúan támogatta fia elképzeléseit.

Matolcsy György fia megkérdezte a papát Origo-ügyben

Megszólalt Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám, aki egy nap arra ébredt, hogy ő lett az Origo tulajdonosa – még jó, hiszen cége megvette a lakájmédia internetes zászlóshajóját. Mint sejtettük, egy élet munkája nyerte el méltó jutalmát ezzel, erről árulkodnak Ádám szavai is: „Igen, a vállalkozásaim által termelt jövedelemből tudtam megvásárolni.”

Úgy tűnik azonban, hogy mégis csúszott valami hiba a gépezetbe. A mai Népszava arról tudósít, hogy a cégregiszter szerint az NWM kizárólagos tulajdonosa továbbra is (immár lassan három éve) közvetve a csehországi bejegyzésű Bawaco Invest, amelyről Száraz István tavaly ismerte el, hogy az övé. Persze elképzelhető, hogy Matolcsy Ádám a külföldi háttércéget vette meg, de a másfél hónappal ezelőtti közlemény nem erről szólt. És Száraz István ebben az esetben sem írhatott volna alá egyedüli részvényesként céges határozatot.

Azaz hiába dicsekedett el a hírportál megszerzésével a jegybankelnök fia, a tranzakciót, úgy fest, nem sikerült lezárni. Sőt egyelőre annak sincs jele, hogy az elmúlt két hétben bejegyezték – vagy legalább elkezdték volna bejegyezni – a tulajdonosváltást.

Persze a tranzakció csúszásának sok jelentősége nincs, hiszen a lakájmédia internetes zászlóshajója továbbra is megállíthatatlanul hasít.

Bár Matolcsy Ádám július elején a Figyelőnek adott interjújában úgy fogalmazott, polgári-konzervatív értékrenddel fogja megkülönböztetni magát az Origo, meglepő lenne, ha ez érdemi változást hozna a portál tónusában.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.