Hogy lehet, hogy a Mediawork lapjainak "szépségversenyén" 18 év alatti lányok pózolnak fürdőruhában?

  • narancs.hu
  • 2021. július 23.

Belpol

Vajon a szoft-gyermekpornográfia nem bűncselekmény? - kérdezi a Mérték Médiaelemző Műhely.

A Mérték Médiaelemző Műhely hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán arra, hogy a Mediaworks (Mészáros Lőrinc, KESMA) tulajdonában lévő megyei lapok "szépségversenyén" kiskorú lányok pózolnak fehérneműben. 

"Miközben lassan tankokkal védjül Brüsszellel szemben a "gyerekvédelmi" törvényt - születéskori neve homofób-törvény -, a Mediaworks (Mészáros Lőrinc, KESMA) tulajdonában lévő megyei lapok "szépségversenyén" kiskorú lányok pózolnak fehérneműben" - írják posztjukban.

"Ennél sokkal direktebb képeket is találni bármelyik megyei lap online verzióján. Vajon a szoft-gyermekpornográfia nem bűncselekmény?" 

- kérdezik. 

A hvg.hu hozzáteszi, hogy a Mérték a „Tündérszépek” nevű szépségversenyre gondol. A portálokon közzétett fotókon ugyanis 18 év alatti lányok is pózolnak, akikről készültek fürdőruhás fotók is. A döntősök közt, akik jelenleg is kint vannak az oldalakon, is találni 16 éves lányt is.  A 22 döntösőből 5-en 18 év alattiak.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.