Hollik István szerint az nem normális, aki arról beszél, hogy ez a törvény korlátlan felhatalmazást adna a kormánynak

  • narancs.hu
  • 2020. március 23.

Belpol

A KDNP-s képviselő megmagyarázta, azért nem szabnak határidőt a felhatalmazásnak, mert nem tudni, mikor lesz vége a járványnak.

„Nem túlzás azt állítani, hogy Európa és Magyarország is hadban áll” – mondta Hollik István a parlamentben a felhatalmazási törvényről szóló rendkívüli vitán.

A KDNP-s politikus szerint hatalmas erőfeszítést és nagy áldozatot követel mindenkitől a vírus megállítása. Egyúttal köszönetet mondott az orvosoknak, önkénteseknek, a vállalatoknak, majd a tanároknak is, amiért ilyen gyorsan átálltak a digitális oktatásra.

Hollik a maga módján megpróbált amellett érvelni, hogy a kormány a veszélyhelyzet meghosszabbításáról szóló törvényjavaslatában miért nem szab határidőt a törvénynek. A nagyon egyszerű logika szerint mivel nem tudni, mikor lesz vége a koronavírus-járványnak, így nem lehet határidőt szabni a felhatalmazásnak sem.

Orbán Viktor hétfői, a frakcióvezetőknek adott parlamenti válaszában úgy fogalmazott, azzal nyugtatott mindenkit, hogy vissza akarja majd adni a parlamentnek a jogot arra, hogy eldöntsék, mikor van vége a veszélyhelyzetnek. Vagyis nem kell félnie a képviselőknek a felhatalmazási törvényben foglaltaktól. Eszerint a törvényszöveg ellenére a parlamentnek mindennap meglesz a joga arra, hogy visszavonja a veszélyhelyzetet.

Hollik István Jakab Péter hétfői parlamenti felszólalására utalva megjegyezte, az nem normális, aki arról beszél, hogy ez a törvény korlátlan felhatalmazást adna a kormánynak.

A koronavírus miatt március 11-én kihirdetett veszélyhelyzet a jövő héten jár le. Ha az ellenzék nem járul hozzá felhatalmazási törvény sürgősségi elfogadásához, a kormánytöbbség később az ellenzék nélkül is megszavazhatja a rendkívüli jogrend hosszabbítását.

Reggelre már több mint 27 ezren írták alá a felhatalmazási törvény elleni petíciót

"Nagy a veszélye, hogy a kormány a saját hatalmának véglegesítésére akarja felhasználni a veszélyhelyzetet" - írják. Vasárnap indított online petíciót több jogász, civil illetve közéleti személyiség a hétfőn parlament elé kerülő felhatalmazási törvény ellen. A kevesebb mint egy napja az aHang.hu-n elérhető tiltakozást ma reggelig 27 315-en írták alá.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.