Karácsony Gergely: Elárvult a világ

  • narancs.hu
  • 2025. április 21.

Belpol

A főpolgármester is megemlékezett Ferenc pápa haláláról. 

„Elárvult a világ. Elment az ember, aki szinte egyedüliként képviselte a humanizmus hangját az egyre ocsmányabb világban. A pápa, aki nem akart pápa lenni, de aki végül nemcsak a katolikusok, de minden jóakaratú ember nagyrabecsülését kivívta. Aki értette, micsoda felelősséget visel az ember a teremtett világért. Aki soha nem hagyta, hogy a világ különbséget tegyen ember és ember közé. Az örök krisztusi tanítást követve tökéletes ellentéte volt a ma eluralkodó erőszakos korszellemnek. Ő volt a világ legprogresszívebb vezetője, mert tudta, hogy meg kell változtatni az egyházát, és mindannyiunknak meg kell változtatnunk az életünket, ha vissza akarunk térni önmagunkhoz. A sors különösen nagy ajándéka, hogy családommal együtt személyesen is találkozhattam vele. Senki nem beszélt olyan szépen és értően Budapestről, mint ő. Talán nem véletlen, hogy a Teremtő éppen húsvétkor ragadta el tőlünk. Akkor ment el, amikor a legnagyobb szükség lenne rá” – írta Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere a Facebookon. 

Sorra érkeznek a politikusi reakciók Ferenc pápa halálára. Orbán Viktor két mondatban búcsúzutt a Szentatyától, Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc hosszabban emlékezett meg. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.