Karácsony Gergely leváltja a Főkert vezérigazgatóját is

  • narancs.hu
  • 2019. december 14.

Belpol

A főváros álláshirdetésben keresi Szabó József utódját.

Megerősítette a Fővárosi Önkormányzat a hvg.hu-nak, hogy valóban keresik a Főkert új vezérigazgatóját. De a jelenlegi vezetővel, Szabó Józseffel még nem közölték, hogy kirúgták.

A Karácsony Gergely vezette önkormányzat egyelőre nem indokolta, az FKF, és a Főtáv után miért kell a Főkert élére is új igazgató.

Az mfor.hu korábban arról számolt be, hogy az önkormányzat új vezetése átvilágította a céget, és kiderült, hogy a Főkert kiszervezte alvállalkozóknak a munka jó részét, amik újabb alvállalkozókat vettek igénybe, amik aztán részben a Főkert dolgozóival végeztették el a munkát hétvégenként.

Mindenki nyert egy kicsit, kivéve az önkormányzat. Igaz, az átvilágítás szerint az elvégzett munka rendben volt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.