55 milliárdot osztott szét az állam piacvezérelt kutatás-fejlesztésre

  • narancs.hu
  • 2019. december 14.

Belpol

Mészáros Lőrinc és Csányi Sándor cégei, Pintér Sándor egykori vállalkozása, és a 4iG is nagyot nyert.

55 milliárd forintot osztott szét az állam 151 pályázó között a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása felhívás keretében – írja a hvg.hu.

A projektekkel szemben elvárás volt, hogy jelentős tudományos és/vagy műszaki újdonságtartalommal rendelkező termék, technológia vagy szolgáltatás kifejlesztésére irányuljon, és hogy a projekt eredményeként létrejövő termék, technológia vagy szolgáltatás üzletileg hasznosítható legyen.

A pályázatot elnyerő cégek között szerepel néhány ismerős név is, úgy mint a Mészáros Lőrinc-féle Viresol, a keményítő-és alapanyaggyártó cég 281 milliót kapott.

Szintén a Mészáros család többségi tulajdonában lévő a Talentis Group, egy a BME-vel  közös, "mesterséges intelligenciával támogatott, BI-alapú döntéstámogató rendszer kifejlesztésére kapott pénzt, melyet cégcsoportok számára fejlesztenek, komplex pénzügyi, jogi feladatok optimalizálására 580 millió forintért.

394 milliót kapott a 4iG "genetikai eredmények kiértékelését támogató orvosdiagnosztikai eszköz" fejlesztésére.

Ismertebb név még a győztesek között Csányi Sándor Bonafarmja a Kaposvári Egyetemmel közösen kapott 406 milliót hiperintenzív baromfi-hústermelő fajok fehérje- és aminosav-ellátásának optimalizálására. Elektromos meghajtású, intelligens szervizképességű autóbusz-alvázcsalád kifejlesztésére kapott az Óbudai Egyetemmel közösen 841 milliót az Ikarus. A Sziget Kulturális Menedzser Iroda a Cardnet Kártyarendszerekkel együtt 202 millió forintot kapott turisztikai szempontból kiemelt eseményeken használt platformfüggetlen, többmódozatú, szeparált alhálózatokban zárt láncú, nyílt fizetési megoldásokra. Míg 380 millió forintot nyert el a Gránit Bank „tömeges számlakibocsátókra fókuszáló progresszív fizetési megoldásra”.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.