Karácsony kész együttműködni a Tisza Párttal

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 30.

Belpol

Ugyanis Magyar Péterék tanácsnokokat jelölnek a főváros közgyűlésbe. 

Karácsony Gergely azt nyilatkozta hétfő reggel, egy nappal az új önkormányzati ciklus nyitánya előtt, hogy csütörtökön tárgyalt a Tisza Párt elnökével, de állítása szerint ez nem volt „különösebben sikeres” megbeszélés. Ezt megelőzően csak a nyár folyamán találkozott Karácsony Gergely és Magyar Péter. „A Tisza Párt egy olyan furcsa és számomra nehezen értelmezhető politikai stratégiát, de az is lehet, hogy taktikát követ a fővárosban” – fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve: „Vitézy Dávidba lettek hirtelen szerelmesek, csak és kizárólag őt hajlandók megszavazni főpolgármester-helyettesnek.”

Karácsony szerint a csütörtöki találkozón „világos volt, hogy jelenleg nincs más, akit támogatnának, de jelölni, nyilvánosan felvállalni még őt sem hajlandó.” Pedig a főpolgármester szerint természetes lenne, hogy a Tisza Párt jelöljön főpolgármester-helyettest.

„Nem nagyon értem, a Tisza Pártban miért gondolják azt, hogy a választópolgárok bizalmát meg lehet szerezni azzal, hogy elhozzák a legtöbb mandátumot az ellenzéki oldalon, majd rájönnek, hogy »Jézus Mária, győztünk«, eldobnak kaszát, kapát, és beállnak a Fidesz vesztes főpolgármester-jelöltje mögé” – mondta Karácsony Gergely, majd megjegyezte, a Tisza pártnak van egy „mesterterve”, amit bár letagadnak, a főpolgármester tudni véli mi az: „Vitézy minden hatalmi jogkört magához ragadva kvázi főpolgármesterként vezetné a várost.” 

Magyar Péter azt írta, hogy Karácsony hazugságoktól és önellentmondásoktól hemzsegő interjút adott. „Hogy ki kibe lett szerelmes az utóbbi hetekben, az elég könnyen megállapítható, ha valaki meghallgatja a miniszterelnök és Karácsony Gergely egymásról adott nyilatkozatait, illetőleg ha követi a kettejük közös olimpiai álmait egy csőd szélén álló fővárosban és országban. Karácsony Gergely mindig abban volt jó, hogy áldozati pózba helyezze magát, hogy sajnálni kelljen és közben mindenkinek mindent megígér, de betartani már nem szereti az ígéreteit”. 

Az összetűzés után pár órával Magyar azt írta, „Nem igaz az állítás, hogy a TISZA Párt képviselői nem vállalnak feladatot és felelősséget. Egyrészt két tanácsnokot is jelölünk és pont azért kértük a működési szabályzat módosítását, hogy legyen hatásköre a képviselőknek, hogy tudjanak valódi munkát végezni, felelősséget vállalni”. 

Karácsony Gergely erre azt reagálta: „Fontos fejleménynek tartom, hogy a Tisza Párt eddigi álláspontján változtatva munkára jelentkezik és tanácsnokok jelölésére tett javaslatot. Én a felelősség vállalása alapján készen állok a közös munkára. Fontos például, hogy az új közgyűlésnek lesz kerekesszéket használó tagja, aki biztos, hogy hasznos tudással, tapasztalattal tudja majd segíteni a budapesti akadálymentesítési program folytatását. Jó az is, hogy a piaci cégektől a közgyűlésbe érkező képviselők az öt éve elindított átláthatósági program végrehajtásában vállalnak szerepet. Szívesen dolgozom együtt másokkal is, más fontos témákban: a tanácsnoki munkára való jelölés lehetősége a többi frakció számára is nyitva áll”.  

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.