Karsai Dániel a Momentumra szavaz az EP-választáson

  • narancs.hu
  • 2024. május 25.

Belpol

Az ALS-betegséggel küzdő alkotmányjogász Magyar Péternek is üzent.

„Az Európai Unió parlamenti választásokon én a Momentumra szavazok” – írja szombat reggeli Facebook-bejegyzésében Karsai Dániel.

A gyógyíthatatlan ALS-betegségben szenvedő, az eutanáziáért küzdő alkotmányjogász posztjában arról ír, bár a Momentum „a liberális párt Magyarországon és szabadelvű gondolkodóként a kiinduló szimpátia az övék”, egy választáson nem pusztán érzelmi alapon dönt. Karsai Dániel az elmúlt napokat választási programok olvasásával töltötte, és megítélése szerint a Momentumé „messze a legjobb”.

POSZT PRO PATRIA ET LIBERTATE – Én a Momentumot választom Az Európai Unió parlamenti választásokon én a Momentumra...

Posted by Dr. Karsai Dániel on Saturday, May 25, 2024

A program szerint a Momentum számára kiemelten fontos a jogállamiság és az emberi jogok védelme, amik a Karsai Dánielt „szakmailag és magánemberként legjobban érintő témák”. Ami azonban az egyik „döntő érv” volt számára, az az, hogy

a Momentum választási programjában az életvégi döntésekhez való jog konkrétan szerepel.

„Ennek a választásnak nem az Orbán-kormány leváltása a tárgya, hanem az, hogy kik fogják a magyarokat képviselni az Unióban. Számomra a Momentum jelöltjei a legmeggyőzőbbek” – fogalmazott az alkotmányjogász, aki ezután Magyar Péter egy korábbi megszólalására is kitért, miszerint az ellenzéki párt szerinte rossz szándékkal jött létre és „bűnben fogant”, mivel a Nolimpiával „egy nemzeti ügy ellenében kampányolt a Momentum.”

„Lehet azzal vitatkozni, hogy kellenek-e nagy világversenyek Magyarországra. Én a magam részéről azzal a több százezer – vagy több millió – honfitársammal tartok, akik nem atlétákat akarnak a körúton sétálni látni. Hanem atlétikusan kinéző magyar fiúkat és lányokat. Akik azért néznek ki szuperül, mert a magyar tömegsport és egészségügy színvonala ilyen magas” – fogalmazott Karsai Dániel, hozzátéve, „aki másképp gondolja, nem bűnöző”, ellenben a „negatív eposzi jelzők aggatása a Fidesz jellemzője”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.