Megalakulása óta több mint kétmilliárdot költött Facebook hirdetésre a Megafon

  • narancs.hu
  • 2024. május 25.

Belpol

A hirdetési toplistát utcahosszal vezeti a "Facebook-harcosok" klubja, második helyen a kormány 679 millióval.

A Megafon központnak – amely saját meghatározása szerint 2020 nyarán azért alakult, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik a közösségi médiában terjesztik a "konzervatív eszmét", ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának” – a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltése. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be a régi elánnal, az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon – írja  Telex.

A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.

A lap számításai szerint ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költség. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni lehet, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.

A lap tételesen fel is sorolja, mennyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére.

A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a

második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.

A Megafon azt állítja, egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket ún. nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák. Amikor egy oknyomozó cikkben a lap bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított a Telex ellen – a lap mind a három pert megnyerte a bíróságon.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Ezért nem költenek tömegek kultúrára

De miért nem? Hiszen a legtöbbünknek van igényünk a minőségi szórakozásra, nem lehet elegendő az ostoba sorozat a tévében. Mennyibe kerül a rendszeres kultúrafogyasztás, hányan engedhetik meg maguknak azt az életszínvonalat, amibe ez belefér?

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.