A Megafon központnak – amely saját meghatározása szerint 2020 nyarán azért alakult, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik a közösségi médiában terjesztik a "konzervatív eszmét", ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának” – a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltése. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be a régi elánnal, az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon – írja Telex.
A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.
A lap számításai szerint ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költség. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni lehet, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.
A lap tételesen fel is sorolja, mennyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére.
A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a
második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.
A Megafon azt állítja, egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket ún. nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák. Amikor egy oknyomozó cikkben a lap bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított a Telex ellen – a lap mind a három pert megnyerte a bíróságon.