Megalakulása óta több mint kétmilliárdot költött Facebook hirdetésre a Megafon

  • narancs.hu
  • 2024. május 25.

Belpol

A hirdetési toplistát utcahosszal vezeti a "Facebook-harcosok" klubja, második helyen a kormány 679 millióval.

A Megafon központnak – amely saját meghatározása szerint 2020 nyarán azért alakult, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik a közösségi médiában terjesztik a "konzervatív eszmét", ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának” – a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltése. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be a régi elánnal, az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon – írja  Telex.

A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.

A lap számításai szerint ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költség. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni lehet, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.

A lap tételesen fel is sorolja, mennyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére.

A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a

második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.

A Megafon azt állítja, egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket ún. nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák. Amikor egy oknyomozó cikkben a lap bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított a Telex ellen – a lap mind a három pert megnyerte a bíróságon.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.