Megalakulása óta több mint kétmilliárdot költött Facebook hirdetésre a Megafon

  • narancs.hu
  • 2024. május 25.

Belpol

A hirdetési toplistát utcahosszal vezeti a "Facebook-harcosok" klubja, második helyen a kormány 679 millióval.

A Megafon központnak – amely saját meghatározása szerint 2020 nyarán azért alakult, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik a közösségi médiában terjesztik a "konzervatív eszmét", ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának” – a 2022-es választási kampány végén már egymilliárd forint fölött járt a teljes reklámköltése. Ezt mostanra sikerült megduplázniuk – ráadásul úgy, hogy a választás után fél évre teljesen elzárták a hirdetési pénzcsapot, és utána is jó darabig csak aránylag ritkán dobtak be komolyabb összegeket hirdetésre. A költekezés idén februárban indult be a régi elánnal, az elmúlt három hónapban pedig már sikerült újabb 500 milliót elégetni a Facebookon – írja  Telex.

A Megafon teljes hirdetési költsége most a Meta Ad Library adatai szerint 2 003 603 072 forint, ez nagyjából kétezer szponzorált posztra ment el.

A lap számításai szerint ez hirdetésenként átlagosan egymillió forintos költség. Hogy ezért cserébe hányszor jelentek meg ezek a jellemzően videós posztok a magyar facebookozók hírfolyamaiban, azt csak megbecsülni lehet, de abból kiindulva, hogy jelenleg 2-3 forint / megjelenés körüli árat számláz a Facebook az ilyen jellegű hirdetésekért, összesen mindenképpen sok százmillió, talán egymilliárd közeli megjelenésről beszélhetünk, kevesebb mint négy év alatt.

A lap tételesen fel is sorolja, mennyit költött a Megafon az egyes influenszerei posztjainak népszerűsítésére.

A kétmilliárd forinttal a magyar hirdetési toplistát toronymagasan vezeti a Megafon, a

második Magyarország kormánya 679 millióval, majd a Fidesz központi oldala következik 617 millióval.

A Megafon azt állítja, egyetlen fillér közpénzt vagy állami forrást sem kapnak, a működésüket ún. nagylelkű mecénások adományaiból finanszírozzák. Amikor egy oknyomozó cikkben a lap bemutatta, hogy a szervezet környékén azért mégis csak felbukkanhatnak milliárdos nagyságrendű közpénzek, a Megafon három pert is indított a Telex ellen – a lap mind a három pert megnyerte a bíróságon.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.