Kártérítési pert indíthat a kormány ellen a CEU

  • narancs.hu
  • 2018. december 5.

Belpol

Perelhet az egyetem.

Enyedi Zsolt rektorhelyettes nem zárta ki a Népszavának, hogy a CEU kártérítési pert indít a kormány ellen az egyetem budapesti működésének ellehetetlenítése miatt. A költözéssel ugyanis anyagi hátrányok is járnak a CEU számára.

Enyedi megismételte: minden előírásnak megfeleltek, és szint biztos benne, hogy az Alkotmánybíróságon, valamint az Európai Bíróságon is zajló jogvitákban a CEU-nak adnak igazat.

Enyedi elképzelhetőnek tartja, hogy újra amerikai képzéseket indítsanak Magyarországon, de ez nemcsak a bírósági eljárásoktól függ, ugyanis az egyetem garanciákat akarna arra, hogy jogbiztonságban működhetnek.

„Ezek a garanciák a mostani rendszerben nincsenek meg“ — mondta Enyedi.

Enyedi Zsolt

Enyedi Zsolt

Fotó: Balogh Zoltán/MTI

Apró adalék a végjátékhoz, hogy Tarlós István főpolgármester éppen a minap árulta el, hogy nem érte el az ingerküszöbét az, hogy a világ egyik legjobb egyeteme Budapesten működött. Bécs polgármestere üdvözölte a CEU érkezését.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.