Két belga újság is visszautasította Orbán fizetett hirdetését

  • narancs.hu
  • 2021. június 28.

Belpol

Mert az „hadilábon állt az igazsággal”, vagy nem fért össze az általuk képviselt értékekkel.

Mint arról lapunk is beszámolt, egy dán és egy spanyol újságban is megjelent a hétvégén Orbán Viktor egész oldalas fizetett hirdetése, amelyben hét pontban összefoglalva taglalja, milyen Európai Uniót szeretne.

Több újság azonban nem közölte a magyar miniszterelnök hirdetését. A Népszava megkérdezte a La Libre Belgique főszerkesztőjét, Dorian de Meeus-t, miért utasította el a hirdetés közzétételét. Három okot sorolt fel: nagyon ritkán, általában csak kampány idején közölnek fizetett politikai hirdetést,

soha nem publikálnak olyan politikusi megnyilvánulást, amely nem megy át az újságírók szűrőjén, és a hirdetés „hadilábon állt az igazsággal”.

A lap saját cikkben el is magyarázta, hogy a hirdetést azért nem közölték le, mert az „meglehetősen szabadon bánik a tényekkel”.

A szintén belga De Morgen hirdetési osztályáról azt válaszolták a lapnak, hogy „A hirdetést nem fogadtuk el, mert nem fér össze az általunk képviselt értékekkel.”

A miniszterelnök vízióit tartalmazó hirdetéssel a kormány egyik kedvelt reklámügynöksége, a Media Dynamics Kft. kilincsel Európában. Hat nyelven – a magyaron kívül németül, lengyelül, angolul, spanyolul és franciául – kínálja a reklámot, de ha igény mutatkozik rá, akár egyéb nyelvekre, például hollandra is szívesen lefordítják. Érdekes, hogy a terjesztésre szánt szöveg címe szerint Magyarország, és nem a miniszterelnök elképzeléseiről van szó.

(Népszava)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk