Két belga újság is visszautasította Orbán fizetett hirdetését

  • narancs.hu
  • 2021. június 28.

Belpol

Mert az „hadilábon állt az igazsággal”, vagy nem fért össze az általuk képviselt értékekkel.

Mint arról lapunk is beszámolt, egy dán és egy spanyol újságban is megjelent a hétvégén Orbán Viktor egész oldalas fizetett hirdetése, amelyben hét pontban összefoglalva taglalja, milyen Európai Uniót szeretne.

Több újság azonban nem közölte a magyar miniszterelnök hirdetését. A Népszava megkérdezte a La Libre Belgique főszerkesztőjét, Dorian de Meeus-t, miért utasította el a hirdetés közzétételét. Három okot sorolt fel: nagyon ritkán, általában csak kampány idején közölnek fizetett politikai hirdetést,

soha nem publikálnak olyan politikusi megnyilvánulást, amely nem megy át az újságírók szűrőjén, és a hirdetés „hadilábon állt az igazsággal”.

A lap saját cikkben el is magyarázta, hogy a hirdetést azért nem közölték le, mert az „meglehetősen szabadon bánik a tényekkel”.

A szintén belga De Morgen hirdetési osztályáról azt válaszolták a lapnak, hogy „A hirdetést nem fogadtuk el, mert nem fér össze az általunk képviselt értékekkel.”

A miniszterelnök vízióit tartalmazó hirdetéssel a kormány egyik kedvelt reklámügynöksége, a Media Dynamics Kft. kilincsel Európában. Hat nyelven – a magyaron kívül németül, lengyelül, angolul, spanyolul és franciául – kínálja a reklámot, de ha igény mutatkozik rá, akár egyéb nyelvekre, például hollandra is szívesen lefordítják. Érdekes, hogy a terjesztésre szánt szöveg címe szerint Magyarország, és nem a miniszterelnök elképzeléseiről van szó.

(Népszava)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.