Február elejétől az április 8-i választásokig nagyjából 7 milliárd forintot költött az állam kommunikációs kampányra, írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel szerezte meg az adatokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától, akik 26 ezer forintot kértek az adatokért.
Jól látszik, hogy a Soros György és az ENSZ elleni gyűlöletkampányra még mindig sokat szánt a kormány, a választás előtt azonban nagy hangsúlyt fektettek az eredménykommunikációra is. Nagyjából 1,1 milliárd ment el ugyanis az ENSZ és ugyanennyi a migránsok elleni hergelésre, a téli rezsicsökkentés reklámozására 1 milliárdot, sikerpropagandára pedig 3 milliárdot költöttek. Maradt még egy kis apanázs március 15-re is, arra két hét alatt majdnem 500 millió forint ment el.
Az Átlátszó elemzéséből kitűnik, hogy ebben az időszakban lecsökkent a közterületi hirdetések aránya, és megnőtt a tévé-reklámok száma, és hogy nagyot kaszált a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft., hozzá ugyanis a hétmilliárdból 3,8 jutott. A Kft. először 2017-ben bukkant fel a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján.
Kevesebbet kapott viszont Mészáros Lőrinc médiabirodalma, aki ebben az időszakban csak 589 millióhoz jutott hozzá. Nagy nyertes volt viszont az ATV, ők 29 millió forinthoz jutottak hozzá, ebből 23,5 millióhoz a stopmigránsos hirdetések miatt. A Puch László birtokolta Népszava szintén bezsebelt 7,7 milliót, náluk viszont csak a március 15-i hirdetések jelentek meg.