Két hónap alatt hétmilliárd forint ment el kormánypropagandára

  • narancs.hu
  • 2018. május 29.

Belpol

A választási hajrában felpörgött a kormány hirdetési kedve.

Február elejétől az április 8-i választásokig nagyjából 7 milliárd forintot költött az állam kommunikációs kampányra, írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel szerezte meg az adatokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától, akik 26 ezer forintot kértek az adatokért.

Jól látszik, hogy a Soros György és az ENSZ elleni gyűlöletkampányra még mindig sokat szánt a kormány, a választás előtt azonban nagy hangsúlyt fektettek az eredménykommunikációra is. Nagyjából 1,1 milliárd ment el ugyanis az ENSZ és ugyanennyi a migránsok elleni hergelésre, a téli rezsicsökkentés reklámozására 1 milliárdot, sikerpropagandára pedig 3 milliárdot költöttek. Maradt még egy kis apanázs március 15-re is, arra két hét alatt majdnem 500 millió forint ment el.

Az Átlátszó elemzéséből kitűnik, hogy ebben az időszakban lecsökkent a közterületi hirdetések aránya, és megnőtt a tévé-reklámok száma, és hogy nagyot kaszált a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft., hozzá ugyanis a hétmilliárdból 3,8 jutott. A Kft. először 2017-ben bukkant fel a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján.

Kevesebbet kapott viszont Mészáros Lőrinc médiabirodalma, aki ebben az időszakban csak 589 millióhoz jutott hozzá. Nagy nyertes volt viszont az ATV, ők 29 millió forinthoz jutottak hozzá, ebből 23,5 millióhoz a stopmigránsos hirdetések miatt. A Puch László birtokolta Népszava szintén bezsebelt 7,7 milliót, náluk viszont csak a március 15-i hirdetések jelentek meg.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.