Két hónap alatt hétmilliárd forint ment el kormánypropagandára

  • narancs.hu
  • 2018. május 29.

Belpol

A választási hajrában felpörgött a kormány hirdetési kedve.

Február elejétől az április 8-i választásokig nagyjából 7 milliárd forintot költött az állam kommunikációs kampányra, írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel szerezte meg az adatokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától, akik 26 ezer forintot kértek az adatokért.

Jól látszik, hogy a Soros György és az ENSZ elleni gyűlöletkampányra még mindig sokat szánt a kormány, a választás előtt azonban nagy hangsúlyt fektettek az eredménykommunikációra is. Nagyjából 1,1 milliárd ment el ugyanis az ENSZ és ugyanennyi a migránsok elleni hergelésre, a téli rezsicsökkentés reklámozására 1 milliárdot, sikerpropagandára pedig 3 milliárdot költöttek. Maradt még egy kis apanázs március 15-re is, arra két hét alatt majdnem 500 millió forint ment el.

Az Átlátszó elemzéséből kitűnik, hogy ebben az időszakban lecsökkent a közterületi hirdetések aránya, és megnőtt a tévé-reklámok száma, és hogy nagyot kaszált a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft., hozzá ugyanis a hétmilliárdból 3,8 jutott. A Kft. először 2017-ben bukkant fel a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján.

Kevesebbet kapott viszont Mészáros Lőrinc médiabirodalma, aki ebben az időszakban csak 589 millióhoz jutott hozzá. Nagy nyertes volt viszont az ATV, ők 29 millió forinthoz jutottak hozzá, ebből 23,5 millióhoz a stopmigránsos hirdetések miatt. A Puch László birtokolta Népszava szintén bezsebelt 7,7 milliót, náluk viszont csak a március 15-i hirdetések jelentek meg.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.