Két hónap alatt hétmilliárd forint ment el kormánypropagandára

  • narancs.hu
  • 2018. május 29.

Belpol

A választási hajrában felpörgött a kormány hirdetési kedve.

Február elejétől az április 8-i választásokig nagyjából 7 milliárd forintot költött az állam kommunikációs kampányra, írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel szerezte meg az adatokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától, akik 26 ezer forintot kértek az adatokért.

Jól látszik, hogy a Soros György és az ENSZ elleni gyűlöletkampányra még mindig sokat szánt a kormány, a választás előtt azonban nagy hangsúlyt fektettek az eredménykommunikációra is. Nagyjából 1,1 milliárd ment el ugyanis az ENSZ és ugyanennyi a migránsok elleni hergelésre, a téli rezsicsökkentés reklámozására 1 milliárdot, sikerpropagandára pedig 3 milliárdot költöttek. Maradt még egy kis apanázs március 15-re is, arra két hét alatt majdnem 500 millió forint ment el.

Az Átlátszó elemzéséből kitűnik, hogy ebben az időszakban lecsökkent a közterületi hirdetések aránya, és megnőtt a tévé-reklámok száma, és hogy nagyot kaszált a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft., hozzá ugyanis a hétmilliárdból 3,8 jutott. A Kft. először 2017-ben bukkant fel a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján.

Kevesebbet kapott viszont Mészáros Lőrinc médiabirodalma, aki ebben az időszakban csak 589 millióhoz jutott hozzá. Nagy nyertes volt viszont az ATV, ők 29 millió forinthoz jutottak hozzá, ebből 23,5 millióhoz a stopmigránsos hirdetések miatt. A Puch László birtokolta Népszava szintén bezsebelt 7,7 milliót, náluk viszont csak a március 15-i hirdetések jelentek meg.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

Közös pont híján

Hosszú ideig az évszázad üzleteként hirdették a német fegyvergyártásra alapozó hazai védelmi ipari fejlesztéseket. Ám a pénz elfogyott, exporttal nem számolhatunk, ráadásul a Merz-kormány nem lesz olyan elnéző Orbán Viktor bomlasztó politikájával szemben, mint amilyen Angela Merkel volt.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.