Két napot csúszik a nyugdíjak postai kézbesítése?

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. január 12.

Belpol

Nem akar ez összejönni. (Frissítés: a Magyar Posta szerint semmilyen késés nincs.)

A Magyar Államkincstár (MÁK) pénteken elutalta a bankszámlákra érkező nyugdíjakakat – közölte a szervezet szombaton az MTI-vel. A közlemény szerint a GIRO Zrt. a Magyar Államkincstárral együttműködve intézkedett a 2019. január hónapban esedékes nyugdíjkifizetések jogszabály szerinti utalásáról.

A nyugdíjak készpénzben történő kézbesítését a Magyar Posta január 16-án, szerdán kezdi meg – tették hozzá.

A Posta szerint semmilyen késés nincs a kézbesítésben

Cikkünk megjelenése után kaptuk meg a Magyar Posta közleményét, amely szerint az ügy összetettebb annál, mint amit először írtunk.

A közlemény így fogalmaz: "a Magyar Posta a megszokott rendben, előre meghatározott ütemezés szerint kézbesíti a nyugdíjat, semmilyen késés nincs. A kézbesítés kezdete január 16-a. Ettől a naptól kezdve 10 munkanapon keresztül zajlik a nyugdíjak kézbesítése. A megjelölt dátumot ( a kézbesítés dátumát) már tavaly november óta tudják az érintettek a saját, személyre szóló nyugdíjkifizetési naptárjukból.

A félreértést az okozhatja, hogy a Magyar Államkincstár korábban közzétette: a nyugdíjak postai kifizetését január 14-én indítja (mint azt önök is idézték), majd később azt is közölte a Kincstár, hogy január 16-án indul a nyugdíjak kézbesítése. Mindkét dátum helyes. A Magyar Posta és a Magyar Államkincstár már tavaly megállapodott 2019 egészére a Posta felé történő kifizetés dátumáról és az azt követő kézbesítés ütemezéséről.

A Kincstár kifizetése a Posta felé, és a postai kézbesítés ugyanis két különböző folyamat."

 

Késnek a nyugdíjak

A MÁK hivatalos közlése szerint nincs ok az aggodalomra, délutánra minden meglesz. Péntek reggel több lapnak is jelezték az olvasók: hiába várták a menetrend szerint reggeli utalással érkező nyugdíjakat, azokat még nem kapták meg, pedig ahogy mondják, eddig ilyen még sosem fordult elő.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).