Kocsis-Cake Olivio elhagyja a Párbeszédet és a DK-hoz csatlakozik

  • narancs.hu
  • 2023. január 20.

Belpol

Bennük látja a kormányváltás legnagyobb esélyét.

A Demokratikus Koalícióban (DK) folytatja a politizálást a Párbeszéd pártigazgatója és korábbi országgyűlési képviselője, Kocsis-Cake Olivio – írja a hvg.hu. A politikus ezt péntek délelőtt jelentette be a Facebook-oldalán.

A Párbeszéd pártigazgatója posztjában úgy fogalmazott: „A 2022-es választás legfontosabb tanulsága, hogy az ellenzéknek új stratégiára, szervezettebb működésre van szüksége. Az azóta eltelt időszakban a DK bebizonyította, hogy képes új stratégiát adni, fegyelmezetten működni, alternatívát nyújtani az Orbán-rendszerrel szemben.” Kocsis-Cake úgy véli, a választók is a DK-ban látják a kormányváltás legnagyobb esélyét, ahogy ő maga is.

Folytatom azt a munkát, amit már országgyűlési képviselőként elkezdtem, de mostantól a DK közösségének tagjaként. Négy...

Posted by Kocsis-Cake Olivio on Friday, January 20, 2023

A DK péntek délelőtt közleményben üdvözölte Kocsis-Caket. Mint írták, büszkék arra, hogy egy olyan emberrel bővült a DK közössége, aki szívén viseli hazánk természeti értékeinek sorsát, és már sokszor bizonyított a zöldpolitika és a klímavédelem terén.

A Párbeszéd közleményben azt írta, sajnálja Kocsis-Cake Olivio távozását, és

jelentős ellenérzéssel tekint minden olyan folyamatra, amely nem Magyarország jövőjének alakítására, hanem „egymásra utalt közösségek kannibalizálására” irányul.

A Párbeszéd szerint „az Orbán-rezsimben tévedés azt a játékot játszani, amely kizárólag arról szól, hogy megmutassa: ki a legnagyobb kicsi. Ez történelmi hiba, sőt: bűn.”

Az elmúlt hónapokban több ellenzéki képviselő is átigazolt a DK-hoz, csak tavaly novemberben négyen csatlakoztak hozzájuk más pártokból. Decemberben a Momentum egyik alapítója, Buzinkay György is belépett a DK-ba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.