Kocsis Máté csak rajongva tud Orbán évértékelőjéről beszélni

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. február 10.

Belpol

És szuperlatívuszokban, tapsolva.

A Fidesz frakcióvezetője szerint az elmúlt évtized legnagyobb hatású évértékelője volt a vasárnapi.

Semmi másról nem szólt az „évértékelő" beszéd, csupán Orbán Viktor félelmeiről

Mint aki hangosan beszél képzelt társaihoz a sötétben, hogy távol tartsa démonait. Ami azt illeti, vihar gyorsan átjött a fekete leplekbe burkolt kordonok üzenete: Orbán Viktor „szokásos" „évértékelő" beszéde már az elején megadta - az egyébként primér, piszkosul könnyen dekódolható - magyarázatot: be méltóztattunk csinálni a gatyába (s a cselédség ezt állva tapsolta, megáll az ész).

Hát, még jó.

Orbán Viktor Magyarország sikertörténetét firtatva hétpontos családvédelmi akciótervet hirdetett.

Kocsis Máté az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a magyar kormány a családok támogatásáról szóló döntéseivel egész Európa számára is világossá tette, hogy a bevándorlással szemben a gyermekvállalást helyezi előtérbe.

A családok anyagi támogatásáról szóló mostani intézkedésekről úgy fogalmazott, hogy „a gyermekvállaláshoz soha ilyen mértékű segítséget egyetlen kormány sem biztosított még, nem csak Magyarországon, de Európában sem”.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.