Koronavírusos a közmédia egyik munkatársa
kozmedia_top_top_story_lead.jpg

Koronavírusos a közmédia egyik munkatársa

  • narancs.hu
  • 2020. április 22.

Belpol

Egy belső levélből kiderült, hogy külön operatív törzs működik náluk.

A hírt a 444 hozta le, akiknek sikerült megszerezniük Papp Dániel vezérigazgató levelét is. Ebben Papp azt írja, a fertőzött munkatárs április 5-én dolgozott utoljára, április 17-én jelentkeztek nála a tünetek, ezután produkált pozitív tesztet. Később a hozzátartozóinál is kimutatták a fertőzést.

Megkezdtük a kontaktkutatást, feltérképeztük munkavállalónk mozgási és esetleges érintkezési útvonalát. (...) munkája során nagyon kevés emberrel tartózkodott egy légtérben, és szerencsére nem érintkezett senkivel. A biztonsági előírásokat betartotta, szájmaszkot viselt, az épületben feleslegesen nem közlekedett” - írta Papp. A fertőzött munkatárs házi karanténba vonult, ugyanerre kötelezték azokat, akik egy légtérben dolgoztak vele.

Március 10-én egyszer már felmerült koronavírus gyanúja az egyik munkatársuknál, de ő akkor negatív tesztet produkált.

A közmédiában a vezéigazgató levele szerint már bevezették a home office-t, több műsor forgatását pedig már március 16-án felfüggesztették. Sőt, kiderült, hogy külön operatív törzs működik náluk. „Ebben az egységben tudunk erősek lenni és megmutatni, hogy mire is képes a közmédia!" - zárta levelét Papp Dániel.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.