Külön biztonsági őr vigyázza a jegybank Csodaszarvas-szobrát

  • narancs.hu
  • 2023. március 23.

Belpol

Azt nem sikerült kideríteni, hogy a védelem mennyibe kerül. 

Sátor áll a Krisztina körútun, a Magyar Nemzeti Bank tulajdonolta egykori Postapalota melletti füves területen, a Csodaszarvas-szobor tövében – írja a hvg.hu

A portál szerint a sátor tartósan ott van, vélelmezhetően azért, hogy az ott szolgáló biztonsági őrnek legyen helye. Az őr feladata minden bizonnyal a 199,5 millió forintért a jegybank által megrendelt és tavaly elhelyezett, 11 méteres, több mint 15 tonnás műalkotás őrzés-védelme. 

 
A Csodaszarvas elnevezésű szobor, Szőke Gábor Miklós alkotása (2022) az egykori Postapalota műemléki védettséget élvező felújított épületének kertjében. A szobor a megújulást, útmutatást, a bőség és boldogság keresését szimbolizálja, a Pénzmúzeum missziójának, a pénzügyi tudatosság fejlesztésének jelképe. A Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont (b) a főváros XII. kerületében, a Krisztina körút 6. szám alatti palotában kapott helyet, amely Sándy Gyula tervei szerint eklektikus–szecessziós stílusban épült 1926-ban a Magyar Királyi Posta igazgatósági épületeként. Fotó: Branstetter Sándor / MTVA/Bizományosi:
 

A lap szerint egy rendes székre már nem jutott pénz, hanem egy raklap-tákolmány ül a 200 milliós szobor és a 32 milliárdos palota mellett. A hvg.hu kérdéseket küldött a Pénzmúzeumnak és a jegybanknak: arra volt kíváncsi, hogy mennyibe került a védelem a szobor számára, és mi indokolja. Eddig nem érkezett válasz. 

A képeket itt tekintheti meg.  

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.