L. Simon László szerint értelmezés áldozata lett

  • narancs.hu
  • 2023. november 15.

Belpol

A kirúgott múzeumigazgató továbbra is úgy gondolja, helyes az a homofóbtörvény, ami alapján kirúgták.

Valószínűleg maga L. Simon László sem gondolta volna, hogy ekkora aktualitása lesz élő beszélgetésének az LMP-társelnök Ungár Péterrel Szombathelyen, de miután egy héttel ezelőtt Csák János kirúgta a Nemzeti Múzeum éléről a homofóbtörvény be nem tartása miatt, hirtelen igazán fontosak lettek az egykori államtitkár gondolatai. L. Simont többek közt a Telex is megnézte, de nekik nem volt hajlandó válaszolni a kérdéseikre. Ezzel szemben Ungárral hosszan beszélgetett, amiből kiderült, hogy

  • mentora, Schmidt Mária azt tanácsolta neki, itt se szólaljon meg.
  • továbbra is helyesnek tartja az általa is megszavazott, homofób részekkel tarkított pedofiltörvényt annak ellenére, hogy ez alapján rúgták ki. Mint mondta, szerinte inkább az értelmezés áldozata lett.
  • a World Press Photo kiállításon „nem szerepelt olyan kép, ami sértette volna a törvény szellemét.”
  • választóvonalhoz érkezett a magyar közélet, át kell gondolni, mit lehet bemutatni egy kiállításon, mi a különbség a cenzúra és a korhatár-besorolás között.
  • úgy véli, a kirúgása nem köthető Fideszen belüli érdekellentétekhez.

Simon Lászlót a Mi Hazánk képviselője, Dúró Dóra által indított lavina sodorta el, ugyanis ő szúrta ki és jelentette, hogy a kiállításon LMBTQ témájú képeket is kiállítottak, tehát csak 18 éven felüleik nézhetnék meg. L. Simon László viszont ennek ellenére sem kéretett személyi igazolványokat a látogatóktól.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.