Lázár János: A magyar államnak nincs erőforrása felújítani a pályaudvarokat

  • narancs.hu
  • 2024. december 10.

Belpol

A miniszter szerint még csak „félkész állapotban van az ország”, és Magyar Péter felemelkedése egyetlen hibának tulajdonítható.

Megrendült a Fidesz a kegyelmi ügy hatására – mondta Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium tárcavezetője az ATV-ben tegnap este. „Nem Magyar Péter hozta el a csodát, mi követtünk el egy hibát” – igyekezett semmissé tenni ellenfelük politikai teljesítményét.

Lázár János azt gondolja, Magyar Pétert komolyan kell venni, de ő erősen abban hisz, hogy „a Fidesznél csak a Fidesz jobb”. Az ország „félkész állapotban van”, és a Tisza Párt elnöke „ebből akar politikát csinálni” az országjárásával. „Azonban csak az érem egyik oldalát mutatja, ami nem fair. Az igazság ugyanis valahol középen van, vannak hiányosságok, de sok fejlődés történt az utóbbi években, ezt pedig hülyeség lenne cáfolni.”

Abban, hogy Menczer Tamás minősíthetetlen stílusban támadta meg Magyart a nyílt utcán, Lázár nem talált kivetnivalót: „Meg kell barátkoznia ennek az országnak azzal, hogy a politika ebbe az irányba halad.” Magyar Péter amúgy is a „brüsszeli elit” érdekeit képviseli.

A pályaudvarok „privatizációjáról” is kérdezte Lázár Jánost az Egyenes Beszéd műsorvezetője, Rónai Egon. „Érdemes nyugodtnak maradni” – mondta Lázár János a hír kapcsán, miszerint a kormány 99 évre (!!!) magánkézbe adná a budapesti főpályaudvarok környékén lévő vasúti területeket. (Vitézy Dávid fővárosi képviselő és tömegközlekedési véleményvezér szerint ez a modell az 1990-es évek reprivatizációját idézi, hozzátéve, hogy ilyet se nyugati demokrációkban, se arab olajmonarchiákban nem látni.)

Lázár szerint csak arról van szó, hogy a pályázattal magántőkét kívánnak bevonni a MÁV működésébe, hogy „win-win szituáció alakuljon ki”. „Ha az ország azt akarja, hogy legyen pályaudvar-felújítás, akkor nem látom akadályát annak, hogy kizárjuk a magyar magánbefektetőket (sic!) abból, hogy ebben a felújításban részt vegyenek” – mondta Lázár, és elismerte, hogy

a magyar állam annyi erőforrással sem rendelkezik, hogy fel tudja újítani a pályaudvarokat.

Amikor arról beszélt, hogy 35 év után „végre pénzt kell költeni” a közlekedésre, Rónai közbeszúrta, hogy mégis ő húzta ki a Nyugati pályaudvar felújítását és egyéb fejlesztéseket a Budapesti Fejlesztési Központ terveiből. Erre Lázár azt mondta, hogy azért, mert neki „az utas érdeke az első”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.