Lázár János: A magyar államnak nincs erőforrása felújítani a pályaudvarokat

  • narancs.hu
  • 2024. december 10.

Belpol

A miniszter szerint még csak „félkész állapotban van az ország”, és Magyar Péter felemelkedése egyetlen hibának tulajdonítható.

Megrendült a Fidesz a kegyelmi ügy hatására – mondta Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium tárcavezetője az ATV-ben tegnap este. „Nem Magyar Péter hozta el a csodát, mi követtünk el egy hibát” – igyekezett semmissé tenni ellenfelük politikai teljesítményét.

Lázár János azt gondolja, Magyar Pétert komolyan kell venni, de ő erősen abban hisz, hogy „a Fidesznél csak a Fidesz jobb”. Az ország „félkész állapotban van”, és a Tisza Párt elnöke „ebből akar politikát csinálni” az országjárásával. „Azonban csak az érem egyik oldalát mutatja, ami nem fair. Az igazság ugyanis valahol középen van, vannak hiányosságok, de sok fejlődés történt az utóbbi években, ezt pedig hülyeség lenne cáfolni.”

Abban, hogy Menczer Tamás minősíthetetlen stílusban támadta meg Magyart a nyílt utcán, Lázár nem talált kivetnivalót: „Meg kell barátkoznia ennek az országnak azzal, hogy a politika ebbe az irányba halad.” Magyar Péter amúgy is a „brüsszeli elit” érdekeit képviseli.

A pályaudvarok „privatizációjáról” is kérdezte Lázár Jánost az Egyenes Beszéd műsorvezetője, Rónai Egon. „Érdemes nyugodtnak maradni” – mondta Lázár János a hír kapcsán, miszerint a kormány 99 évre (!!!) magánkézbe adná a budapesti főpályaudvarok környékén lévő vasúti területeket. (Vitézy Dávid fővárosi képviselő és tömegközlekedési véleményvezér szerint ez a modell az 1990-es évek reprivatizációját idézi, hozzátéve, hogy ilyet se nyugati demokrációkban, se arab olajmonarchiákban nem látni.)

Lázár szerint csak arról van szó, hogy a pályázattal magántőkét kívánnak bevonni a MÁV működésébe, hogy „win-win szituáció alakuljon ki”. „Ha az ország azt akarja, hogy legyen pályaudvar-felújítás, akkor nem látom akadályát annak, hogy kizárjuk a magyar magánbefektetőket (sic!) abból, hogy ebben a felújításban részt vegyenek” – mondta Lázár, és elismerte, hogy

a magyar állam annyi erőforrással sem rendelkezik, hogy fel tudja újítani a pályaudvarokat.

Amikor arról beszélt, hogy 35 év után „végre pénzt kell költeni” a közlekedésre, Rónai közbeszúrta, hogy mégis ő húzta ki a Nyugati pályaudvar felújítását és egyéb fejlesztéseket a Budapesti Fejlesztési Központ terveiből. Erre Lázár azt mondta, hogy azért, mert neki „az utas érdeke az első”.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk