Letakarta melegházasságos Barátok közt-plakátját az RTL Klub

  • narancs.hu
  • 2021. július 7.

Belpol

De amivel letakarták, azon állást foglaltak a homofób törvény ellen. 

A nagykörúti villamos két megállójába (Petőfi híd, budai hídfő, és Mechwart liget) helyeztek ki két, az utolsó adásait élő Barátok közt szappanoperát reklámozó RTL Klub-plakátot, amelyeken az volt olvasható:

Mindig emlékezni fogunk, hogy a család az család. 2018.

Alatta pedig egy képkocka szerepelt a sorozatból, amelyen két férfiszereplő éppen házasságot köt. 

A plakátokat viszont a homofób törvény értelmében július 8-tól már nem lehetne kirakni, így az ott szereplő képre (amelyen két férfi öltönyben áll egymás kezét fogva egy szertartásvezető előtt) egy-egy szöveges kitakarás került. 

A szövegben azt írják, a törvény értelmében "a Barátok közt hirdetésen megjelenő, egy 2018-as epizód jelenetét ábrázoló kép már nem kerülhet bemutatásra, mert homoszexualitást jelenít meg és a hirdetés 18 éven aluliak számára is elérhető ezen a helyen". 

"Az RTL Magyarország számára kiemelt fontosságú a családok és a gyermekek védelme, nemcsak műsoraiban, de a társadalmi szerepvállalásában is. Azt is valljuk, hogy fontos európai érték a sokszínűség és a tolerancia. Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársaink közössége sokszínű, ahogy a társadalom is. Ezért aggasztónak tartjuk, hogy a törvény súlyosan sérti a szólásszabadságot és hátrányosan érinti a társadalom nem heteroszexuális tagjait" - áll a kitakaráson a 24.hu által közölt fotók szerint. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.