Leváltották a Paksi Atomerőmű vezetőjét, kell a hely a Fidesz-közeli embernek

  • narancs.hu
  • 2023. július 11.

Belpol

Pekárik Gézára nem volt panasz, de helyére a MEKH-vezető Horváth Péter János kerül, akinek nincs nukleáris tapasztalata, de sebaj.

Úgy tűnik, 

azért menesztette Lantos Csaba energiaügyi miniszter január 12-én Pekárik Gézát a Paksi Atomerőmű éléről, hogy helyet csináljon az ősfideszes Horváth Péter Jánosnak

írjaDirekt36. A cikk szerint Pekárikkal kapcsolatban semmilyen panasz nem merült fel, sőt, korábban az Orbán-kormány is kitüntette. A lap forrásai szerint egyszerűen csak Pekárik pozíciója kellett Horváth Péter Jánosnak, aki addig a hazai energetikai piacot felügyelő Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke volt.

Horváth a Direkt36 szerint évtizedek óta fideszes beágyazottságú, előfordult, hogy sportmérkőzéseken találkozott fideszes politikusokkal, a '90-es években pedig a Fidesz egyik fontos bázisának számító szolnoki alapszervezetet is vezette. Abban az időszakban politizált a pártban, amikor a város polgármestere Várhegyi Attila volt. Ő a Fidesz egyik meghatározó emberének számít, politikai karrierje megtört ugyan, amikor 2002-ben hűtlen kezelés miatt elítélték, de a Fideszben továbbra is megőrizte a befolyását.

Horváth viharos körülmények között távozott a MEKH éléről: hivatala egyik döntése miatt tavaly ősszel drasztikusan megugrott az önkormányzatok energiaszámlája, ami a Direkt36 kutatásai szerint fideszes városvezetőket is haragra gerjesztett. Horváth ezután lemondott a MEKH éléről, de a kormány nem akarta fontosabb poszt nélkül hagyni.

A Paksi Atomerőmű élére azonban érdekes időszak előtt érkezett Horváth. Lassan belekezdenek ugyanis a létesítmény felújításába, hogy a Paks I-et ne kelljen a 2030-as években bezárni.

Az olajmérnök végzettségű Horváthnak nincs nukleáris tapasztalata, így bizonyos kérdésekbe várhatóan nem lesz beleszólása

a Direkt36 szerint.

A lap megkereste az ügyben Horváthot és Lantost is, akik nem reagáltak. Pekárik annyit közölt, hogy nem akar nyilatkozni.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.