Odapörkölt a kormánymédiának a Migration Aid: „Levelet kaptunk a Galaktikus Migrációtervező Tanácstól”

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 24.

Belpol

Van a sajtó meg a „sajtó”, és lesz egy afgán menekült család a Balatonon.

A Migration Aid a menekültek balatoni kirándulásának nyilvános napjáról külön sajtónyilatkozatot adott ki a sajtónak, és az MTV, Tv2, Echo Tv, Magyar Idők, Pesti Srácok, Magyar Hírlap munkatársainak.

A sajtóval közlik, hogy a Tündérliget nevű rekreációs projektjük részeként egyetlen napon, 26-án odamehetnek újságírók a Balatonra. A sajtónyilvános napon jelen lesz egy afgán menekült család, akik vállalták a sajtó részvételét és néhány hete kapták meg az oltalmazotti státuszt, előtte több hetet a tranzitzónában zárva töltöttek. Lesz egy menekült hátterű pastu/dári-angol tolmács, aki fordítja a kérdéseket.

Az MTV, Tv2, Echo Tv, Magyar Idők, Pesti Srácok, Magyar Hírlap munkatársaival viszont a következőt közli a szervezet:

„Levelet kaptunk a Galaktikus Migrációtervező Tanácstól, személyesen a soros Sötét Nagyúr aláírásával. Ebben felhívja a figyelmünket, hogy a Migration Aid messze alulteljesíti a Galaktikus Migrációtervező Tanács ötéves tervét, alig tudtunk hozzájárulni ahhoz, hogy megvalósuljon a kijelölt betelepítési kvóta. A soros Sötét Nagyúr egyben kifejezte abbéli szándékát, hogy súlyos büntetést mér ránk, amennyiben nem találunk migránsokat, akik a Sötét Oldal gonosz tervének részeként úgy hajlandóak nyaralni a Balaton partján, hogy közben újságírók hada követhesse minden lépésüket. Mivel a soros Sötét Nagyúr határozott szándéka, hogy a Balatonon nyaraló 3 család segítségével végső csapást mérjen Zorbán tábornok Magyar nevű uradalmára, kizárólag olyan újságíróknak hajlandó lehetővé tenni a migráns családok zaklatását, akik hű alattvalói a Sötét Oldalnak. Sajnáljuk, mert a Migration Aid szeret benneteket is.”

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.