Ma a CEU, holnap a Műszaki Egyetem és holnapután Panni néni kisboltja

  • narancs.hu
  • 2017. április 5.

Belpol

Itt a momentumosok CEU-videója.

A Momentum Mozgalom rövid videójában fiatalok mondják el, miért kell szerintük mindenkinek kiállni az intézményért.

„Apa, te az ELTE-re jártál, mit szóltál volna, ha anno a te egyetemedet lehetetlenítik el? Ez nemcsak az én ügyem, a te ügyed is” – mondja például egy fiatal lány.

Egy másik fiatal, Orosz Anna, a Momentum Mozgalom elnökségi tagja azt mondja: „Ma a CEU, holnap a Műszaki Egyetem és holnapután Panni néni kisboltja. Nem hagyhatjuk, hogy politikusaink kényük-kedvük szerint azt zárassanak be, amit csak akarnak.”

A Momentum Mozgalom tegnap a Facebookon jegyzetben írt a CEU-ügyről. Szerintük nemcsak a CEU, hanem a minőségi felsőoktatás ellen van a kormány, és Orbán orosz receptből dolgozik: előbb az egyetemeket, majd a civil szférát lehetetlenítené el.

A rövid szöveg odacsap egyet az ügyben csak egy harmatgyenge nyilatkozat kiadó Magyar Rektori Konferenciának: „ha nem képes ellátni érdekvédelmi feladatait, oszlassa fel magát.”

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.