Ma a CEU, holnap a Műszaki Egyetem és holnapután Panni néni kisboltja

  • narancs.hu
  • 2017. április 5.

Belpol

Itt a momentumosok CEU-videója.

A Momentum Mozgalom rövid videójában fiatalok mondják el, miért kell szerintük mindenkinek kiállni az intézményért.

„Apa, te az ELTE-re jártál, mit szóltál volna, ha anno a te egyetemedet lehetetlenítik el? Ez nemcsak az én ügyem, a te ügyed is” – mondja például egy fiatal lány.

Egy másik fiatal, Orosz Anna, a Momentum Mozgalom elnökségi tagja azt mondja: „Ma a CEU, holnap a Műszaki Egyetem és holnapután Panni néni kisboltja. Nem hagyhatjuk, hogy politikusaink kényük-kedvük szerint azt zárassanak be, amit csak akarnak.”

A Momentum Mozgalom tegnap a Facebookon jegyzetben írt a CEU-ügyről. Szerintük nemcsak a CEU, hanem a minőségi felsőoktatás ellen van a kormány, és Orbán orosz receptből dolgozik: előbb az egyetemeket, majd a civil szférát lehetetlenítené el.

A rövid szöveg odacsap egyet az ügyben csak egy harmatgyenge nyilatkozat kiadó Magyar Rektori Konferenciának: „ha nem képes ellátni érdekvédelmi feladatait, oszlassa fel magát.”

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.