Magyar Péter hőmérővel járja a kórházakat, volt, ahol 38,4 fokot mért

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 14.

Belpol

A sajtó képviselőit nem engedték be a Péterfy utcai Kórházba.

„Délután 12.30: Budapesti Péterfy Sándor utcai Kórház, 38,4 fok, és ez rövidesen bőven 40 fok fölött lesz. Útban a sebészeti osztályról a szülészeten át a műtőbe” – írta közösségi oldalán Magyar Péter szerdán. A Tisza Párt elnöke az államtitkárnak is üzent: „Takács Péter egészségügyi államtitkár tegnap a teljes sajtót elvitte egy propaganda bejárásra az egyetlen olyan intézménybe, ahol klimatizált a helyiségek jó része. Államtitkár úr, várjuk ide is! Hátha önt beengedik.”

Magyar néhány órával később így folytatta: „Ha most magukra hagyjuk az orvosainkat és ápolóinkat, akkor a gyerekeink és unokáink jövőjéről is lemondunk.” A Péterfy utcai kórházból arról számolt be, hogy szappan és fertőtlenítőszer nélküli mosdókkal, megfélemlített, végletekig kizsigerelt egészségügyi dolgozókkal találkozott. „Volt orvos, aki sírt és könyörgött, hogy ne hagyjuk magukra őket, hogy tájékoztassuk a nyilvánosságot arról, hogy milyen körülmények között próbálnak napról napra életeket menteni.”

„Elég volt! Követeljük Pintér Sándor belügyminiszter és Takács Péter egészségügyi államtitkár azonnali leváltását és a szükséges plusz források biztosítását az egészségügy területére. Követeljük, hogy Orbán Viktor szakítsa meg a luxus nyaralását és hívjon össze rendkívüli kormányülést az egészségügy és a magyar betegek megmentése érdekében!” – írja Magyar.

A Tisza Párt azt ígéri, hogy kormányváltás után első lépésként átcsoportosítja a Rogán-féle propagandaminisztérium 650 milliárd forintos éves költségvetését az egészségügyre.

Az ATV arról számolt be, hogy ma több lap és tévé riportere is Magyar Péterrel tartott a kórházi látogatásra, de az újságírókat előbb kitessékelték az épületből, majd egy vaslánccal zárták le a főbejáratot. Magyar Péter ezt úgy kommentálta, hogy „felsőbb politikai utasításra megtiltották a független sajtó belépését az intézménybe”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.