Kemény mondatok Majkától: "Az emberek ölik egymást, megy a gyűlöletbeszéd"

  • B.P.M.
  • 2019. március 26.

Belpol

A rapper, aki a fideszes média egyik zászlóshajójának, a TV2-nek a vezető arca, egy bécsi koncertjén fakadt ki.

„Innen kétezer kilométerre tőletek az emberek ölik egymást. Olyan faszságok miatt, hogy én szégyellem magam helyettük. Nálunk otthon megy a gyűlöletbeszéd, megy a faszság ott is. Viszont én szeretnék egy olyan Európában élni, ahol nem számít, hogy valakinek milyen a bőre színe, milyen a származása, vagy hogy kivel bújik ágyba este. Engem nem érdekel, hogy valaki zsidó, cigány, német, olasz, arab, kínai. Nekem apám mindig azt mondta, hogy éljem úgy az életem, hogy próbáljak segíteni másokon. Ha nem tudok, akkor legalább próbáljak nem ártani. Ti vagytok azok, akik nap mint nap halljátok azt a sok baromságot, amit nem kell elhinni. Legalábbis itt (fejére mutat) el lehet hinni, de az ember mindig ezzel (szívére mutat) dönt” – mondta vasárnap egy bécsi koncertje során a népszerű rapper-műsorvezető, Majoros Péter Majka, amiről a Zsúrpubi számolt be.

 

A felvételt a Jobbik közeli portál töltötte fel a YouTube-csatornájára. Az eset érdekessége, hogy Majka az egyik vezető arca az egyik legjelentősebb fideszes médiumnak, a TV2-nek, ráadásul nem is igazán lehet róla tudni, hogy mit gondol a politikáról.

Az alapvetően baloldalinak gondolt – magát alulról, Ózdról felküzdő – előadóművész korábban így nyilatkozott a Blikk Potyautas című műsorában a munkaadójáról: „Amióta az a tulajdonosi kör van, nekem soha nem mondták azt, hogy ezt kell mondanom, vagy hogy nagyon-nagyon fontos, hogy nem ezt kell mondanom.”

 

Majka a közelmúltban a Médiapiac szaklapnak is adott egy interjút, amelyben hasonló állításokat tett: „Tulajdonos mindenhol van, a Foxnál, az ABC-nél is. Andy Vajnával életemben egyszer beszéltem telefonon, és párszor találkoztunk. Soha senki nem mondta meg nekem a TV2-ből, hogy mit mondjak vagy mit ne egy-egy adásban. Ha ez megtörténne, azonnal felmondanék. Vannak a baráti körömben is olyanok, akik azt kérdezik, hogyan tudok a TV2-nél dolgozni. Erre azt szoktam válaszolni, 'honnan tudod, hogy én ezzel nem értek egyet?'”

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.