Alig állt szolgálatba, első napján műszaki hiba miatt már kényszerpihenőt is kellett tartania a MÁV frissen bérelt mozdonyának – írja a Telex. A MÁV-START arculatának megfelelőn átalakított mozdonyból 15 darabot bérel a vasúttársaság, mivel a korábban 115 új mozdony megvásárlására kiírt, és a Siemens által megnyert tendert Lázár János lefújta.
A hétfőn munkába állított mozdonynak azonban nem sokkal az indulás után kényszerpihenőt kellett tartania Kőbánya-Kispest vasútállomáson, műszaki hiba miatt.
A MÁV tájékoztatása szerint a Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel. A helyszínen elhárították a hibát, és a szerelvény folytatta az útját, a Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity innentől a tervezettnek megfelelően közlekedik. A lap emlékeztetett, az érintett bérelt mozdony valójában nem annyira új, hiszen egy szakmai oldal gyűjtése szerint – 14 társhoz hasonlóan – 17 éves és mintegy 3 millió kilométer lehet benne.
A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, ami a MÁV szerint energiaköltség megtakarítást is eredményez. A bérlésről szóló szerződést nemrég írta alá a MÁV Rail Tours az Akiem SAS céggel. A bérbeadó Akiem egy francia mozdonylízing vállalat, amelynek ügyfelei állami és magán vasúttársaságok az ipari és szállítási szektorban Franciaországban, Belgiumban, Olaszországban és Németországban.
(Címlapképünk forrása: Facebook/MÁV)