Már nem elérhető a kismamák koronavírus elleni oltásához szükséges igazolás

  • narancs.hu
  • 2021. március 30.

Belpol

Nem tudni, miért.

Mint arról lapunk is beszámolt, az Országos Kőrházi Főigazgatóság (OKFŐ) közzétett egy igazolásmintát a kismamák koronavírus elleni beoltásához. A dokumentumot a védőnőnek kell kitöltenie, igazolva, hogy aki kéri az oltást, még szoptat. 

Csakhogy nem sokkal azután, hogy a sajtóban több helyen megjelent az információ, az oldal arról szóló része és a letöltendő egyoldalas dokumentum elérhetetlenné vált. Ennek az oka nem világos. Nem tudni, hogy az oldalt leterheltsége miatt van ez, vagy esetleg ezt az oldalt is "rosszindulató támadás" érte, esetleg az oltáshoz szükséges igazoló dokumentáció protokollja változott.

Az OKFŐ oldalán az olvasható, hogy "Státusz: Nem található. Az igényelt erőforrás nem található."

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.