Megosztott az MSZP, ezért nem támogatnak senkit a második fordulóban

  • narancs.hu
  • 2021. október 10.

Belpol

 A szocialista szavazók egy része Dobrevre szavaz majd, de a fiatalok inkább Márki-Zayt támogatják. 

Minden erőforrásával támogatja az Magyar Szocialista Párt (MSZP) az előválasztási folyamatot, viszont egyik jelölt mellett sem állnak ki Karácsony Gergely visszalépése után. A párt aktivistákkal, szavazatszámlálókkal segít, illetve a székházát is rendelkezésre bocsátja – mondta a hvg.hu-nak Kunhalmi Ágnes, az MSZP társelnöke.

Az elnökség döntött arról, hogy egyik jelöltet sem támogatjak, aminek oka az, hogy a pár tagsága megosztott. Kunhalmi szerint a szocialista szavazók egy része Dobrev Klárára fog szavazni, más részük, főleg a fiatalok Márki-Zay Pétert támogatják, de lesznek, akik otthon maradnak, mert Karácsony Gergely már nincs a szavazólapon. 

Továbbra is elkötelezettek a zöld-baloldali politikai programjuk mellett, függetlenül attól, hogy a miniszterelnök-jelöltjük egyeztetés nélkül visszalépett. Az MSZP mindenképpen frakcióval lesz jelen a parlamentben, ugyanis 18 olyan képviselő-jelöltjük is van, akiknek többsége esélyes elnyerni a mandátumot. 

Nem csak az MSZP megosztott: Barabás Richárd, a Párbeszéd szóvivője és Újbuda alpolgármestere Dobrev Klárára szavazott. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.