Menczer Tamás nem hagyta szó nélkül a sebtében felállított keresztet

  • narancs.hu
  • 2024. január 7.

Belpol

Mindennek megvan a maga ideje és módja.

Folytatódik a nagy-szénási kereszt-gate. Az ügynek nagy feneket kerített Menczer Tamás külügyminisztériumi államtitkár, Nagykovácsi parlamenti képviselője, aki megszólalt a magánakcióként felállított kereszt ügyében. És bár ő nagyon szeretné továbbra is, hogy legyen kereszt a hegytetőn, a módszert annyira nem értékelte – írja a telex.hu.

A Nagy-Szénás tetején évekkel ezelőtt valaki állított egy keresztet, amit aztán tavaly augusztus végén valakik felgyújtottak. A KDNP helyi szervezete kérelmezte egy új, beton alappal rendelkező kereszt felállításának engedélyezését, ezt a kormányhivatal meg is adta annak ellenére, hogy a hatályos jogszabályok szerint fokozottan védett területen nem lehetne felépíteni. A Duna–Ipoly Nemzeti Park magát amúgy hívő keresztyénnek valló igazgatója, Füri András nem támogatta ezt az ötletet, ezért őt Menczer Tamás a Nagy-Szénás tetején készült videóban keresztényüldözőnek nevezte. Fürit azóta le is váltották (az indoklás szerint nem azért, mert visszaszólt Menczernek).

A legfrissebb hír a kereszt ügyben pedig az, hogy péntek este öt asztalos, egy bizonyos Vitéz Zoltán vállalkozó magánakciójában, engedélyek nélkül, polgári engedetlenség keretében felállított egy keresztet a Nagy-Szénás tetején, majd Vitéz feladta magát a rendőrségen.

Menczer Tamás államtitkár vasárnap a Facebook-oldalán tett közzé egy bejegyzést, mely szerint a keresztet állító férfit nem ismeri, az akciójáról nem tudott. Az RTL-t viszont értesítette a vállalkozó, aki úgy nyilatkozott, ha bárki megrongálja vagy elmozdítja a keresztet, az "24 órán belül újra állni fog".

És bár Menczel Tamás a polgári engedetlenkedő keresztállító jó szándékában nem kételkedik, neki más elképzelései voltak:

„Amikor minden folyamat a megfelelő szakaszba jut, akkor kell a keresztet visszaállítani méltó, megfelelő körülmények között, nem az éj leple alatt.”

– írja az államtitkár, hozzátéve, hogy az eredeti céljában nem befolyásolják a történtek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.