„Mészáros Lőrinc és családja” a leggazdagabb magyar a Forbes legfrissebb listája szerint

  • narancs.hu
  • 2021. december 29.

Belpol

A meglepetés elmaradt.

„Mészáros Lőrinc és családja” végzett megint az élenForbes a leggazdagabb magyarokat listázó összesítésében. A második helyen Csányi Sándor, míg a harmadikon Felcsuti Zsolt a gépiparban befektető üzletember szerepel, aki először került fel a dobogóra.

„Mészáros Lőrinc és családja” vagyonát 488,1 milliárd forintra becsüli a lap. Nem csökkent, de nagyságrendekkel nem is igazán tudott nőni Mészáros Lőrincék vagyona. Egy évvel korábban 479,4 milliárd forintra tették.

A lista top 10-es további szereplői között a negyedik helyen a tavalyi bronzérmes Veres Tibor áll, vagyona 258,6 milliárdról 282,9 milliárd forintra nőtt. Az ötödik (a tavalyi hetedik) a fiatalabb Rahimkulov testvér, Ruszlán (270,7 milliárd), akinek a neve egyébként felbukkant a Városháza-ügyben is. Vagyona úgy tudni, leginkább abból ered, hogy – bátyjával együtt – az OTP legnagyobb tulajdonosai között vannak.

Az újabban politikai babérokra törő Gattyán György 253,8 milliárd forintosra becsült vagyona az aktuális lista 6. helyére volt elég, akárcsak egy évvel korábban. Öccsével helyet cserélve a negyedikről a hetedik pozícióba csúszott vissza Rahimkulov Timur, az ő vagyona még szintén 200 milliárd fölött van (a Forbes szerkesztői 211,4 milliárdra becsülik).

A nyolcadik és a kilencedik helyen nincs változás: előbbit a 2018-ban elhunyt nagyvállalkozó, Demján Sándor örökösei foglalják el 197,2 milliárd forintra becsült vagyonukkal, utóbbit Szíjj László 190,5 milliárddal. Míg Demjánék vagyona 17 milliárddal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a Mészáros Lőrinc korábbi üzlettársaként ismert, elsősorban az építőiparban érdekelt Szíjjé 6 milliárddal nőtt.

A tizedik helyre a tavalyi 11., Jellinek Dániel került.

A teljes lista a Forbes legfrissebb számában és ezen az oldalon érhető el.

 (Forbes)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.