Morvai Krisztina visszavonul

  • narancs.hu
  • 2018. május 22.

Belpol

A Jobbik szerinte elárulta a múltját, az EU a migrációellenességért bünteti Magyarországot.

Morvai Krisztina tíz év európai parlamenti képviselőség után jövőre visszavonul a politikai pályáról. A Jobbik szerinte elárulta a múltját és gyurcsányista lett, a Fidesz viszont következetesen nemzeti politikát folytat, ezért támogatja már inkább a kormánypártot. De azt is mondja, nem adta el magát Orbánéknak, nem pacsizott le előre semmilyen állami tisztségért. Úgy látja, bajok vannak Magyarországon a közpénzek kezelésével, de szerinte máshol is ez a helyzet, mindenhol korrupt a politika. Szerinte az EU azért pécézte ki Magyarországot, mert a kormány következetesen ellenáll a migrációnak. De úgy véli, ez nem baj, mert Orbán Viktorral igazi történelemformálóvá vált az ország, és ez konfliktusokkal jár.

 

Morvai keményeket mond: „többre becsülöm azt a szíriai férfiembert – akit egyébként a tévében, az Európai Unió által betiltani kívánt Russia Today csatornán láttam –, akinek a hazája védelmében a fél karja odaveszett, de ott van, és most, hogy felszabadult a faluja, részt vesz az újjáépítésben, és azt akarja, hogy a gyerekei, a családja, a szomszédai békében új életet kezdhessenek. Többre becsülöm őt, mint aki ott hagy csapot-papot. Milyen férfiember az, aki hátrahagyja a családtagjait, főleg egy olyan kultúrában, ahol a nők kiszolgáltatottabbak?”

Majd azon kesereg, hogy Magyarország soha nem kap dicséretet. Mindig felháborodás van Magyarországgal szemben. „Dicséretet soha nem kapunk, gyalázkodást folyton: hallotta azt, hogy bárki megköszönte volna, hogy 2015-ben Magyarország megvédte a határait?”

 

(24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.