Nem bírja tovább Pesti úti Idősotthon igazgatója, nyugdíjba megy

  • narancs.hu
  • 2020. május 21.

Belpol

Az otthonban korábban háromszázan megbetegedtek és több mint negyvenen meghaltak.

A hónap végétől nyugdíjazását kérte a Pesti úti Idősek Otthonának igazgatója, Skultéti József - írta meg a hvg.hu. A Fővárosi Közgyűlés tudomásul veszi az intézményvezető döntését. A lap úgy tudja, az igazgatót felőrölték az elmúlt napok támadásai. Ideiglenesen Merucza Erika gazdasági igazgató lveszi át a helyét, később pályázatot írnak ki a pozícióra.

Az idősotthonban április elején fedezték fel az első koronavírusos betegeket, azóta a bentlakók közül több mint 300 ember elkapta a betegséget (köztük ápolók is), 44 lakó pedig elhunyt.

A járvány begyűrűzése miatt a kormány a fővárost próbálta felelőssé tenni. Az operatív törzs sajtótájékoztatóin például Müller Cecília országos tisztifőorvos, valamint a kormányzati kommunikációs stáb és fideszes politikusok is rendre azt emelték ki, hogy az idősotthonokban történő fertőzések miatt a fenntartó a felelős. Vagyis azt sugallták, hogy ha a koronavírus bekerül egy ilyen jellegű szociális intézménybe, az csakis valami szabálytalanság, nem megfelelő eljárás miatt lehetséges. Ezért a Pesti úti idősotthon ügyében Karácsony Gergelyt támadták, a fővárosi önkormányzat felelősségét firtatták. Még áprilisban Karácsony Gergely főpolgármester közzétett több olyan dokumentumot, melyek szerint az önkormányzat akkor már hetek óta kérte a kormány illetékeseit, a kormányhivatal vezetőjét, az egészségügyért felelős minisztert és a tisztifőorvost, hogy ne küldhessenek vissza a kórházak idős embereket az otthonokba negatív koronavírus-teszt nélkül. A fővárosi kormányhivatal vezetője viszont azt válaszolta: szakmailag nem indokolt a betegek tesztelése, ha másik intézménybe küldik őket.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.